SEO Uzmanı Nasıl olunur?

SEO Uzmanı web sitelerini daha üst sıralara çıkarmak amacı ile Arama motorlarına uygun hale getirmek için optimize eden kişidir. SEO Uzmanı olabilmek için bugüne kadar herhangi bir okul açılmamıştır. Yani bu alanda uzman olmak için bir okul gerekmez, en büyük okul kişinin edindiği güncel tecrübelerdir.

SEO Uzmanı dijital pazarlamada şirketlerin müşteriye ulaşması ve daha fazla kitleye adını duyurması için çalışma yapan kişidir. Analiz kabiliyeti yüksek, okuduğunu anlayan ve analitik düşünüp bu yönde strateji oluşturabilen kişiler SEO Uzmanı olabilir ve bu yönde hizmet sağlayabilirler. Bu yazıda sizler için SEO uzmanı kimdir, Nasıl olunur ve Neden SEO uzmanı ile çalışılması gerekiyor anlatmaya çalıştık.

SEO Uzmanı ne Yapar?

SEO uzmanı ne iş yapar? Bir web sitesinin arama motorlarında iyi sıralanmasını sağlamak, onu tanıtmak ve performansını izlemek de dahil olmak üzere birçok şey yaparlar. Başarı için, iyi bir web sitesi içeriğine sahip olmak yeterli değildir. Perde arkasında doğru yapıya sahip olmanız gerekir. Bir SEO uzmanı, açılış sayfaları ve web siteleri oluşturmak için bir web geliştirme ekibiyle yakın bir şekilde çalışır. Sayfaların hızlı yüklenmesini ve profesyonel görünmesini sağlarlar. Ayrıca gerektiğinde bunları test eder ve ince ayarlarlar.

SEO uzmanlarının iyi içerik yazabilmeleri gerekir. Bana göre Google algoritmalarını sürekli değiştirdiğinden, mükemmel yazma becerilerine sahip olmak çok önemlidir. Ayrıca, yeni teknikler öğrenmek zorlu ama ödüllendirici bir deneyimdir. İyi bir SEO uzmanı zorlukları benimser ve öğrenmeye devam eder. Kendini adamalı ve güçlü bir iş ahlakına sahip olmalıdır.

SEO uzmanlarının yeni algoritmalar, arama motoru parametreleri ve tasarım seçenekleri ile güncel kalması bekleniyor. Birçok SEO uzmanı da web siteleri için içerik yazar ve üretir. SEO uzmanları, kullanılan anahtar kelimelerin web sayfasında doğal olarak görünmesini sağlamalıdır. SEO Uzmanı web sitesinin iyi sıralanması için bilgilerini güncel tutmaları gerekir. Ancak bu, özveri ve büyük bir çaba gerektirir.

Google arama merkezi tarafından Bir SEO Uzmanın ne yapması gerektiğini detayları ile anlatmaktadır. İncelemenizi öneriyoruz. (Kaynak çok kalitelidir, arama motorunun direkt kendisi tarafından hazırlanmıştır lakin İngilizcedir.)

SEO Uzmanı

SEO Uzmanı nasıl olunur?

“Nasıl SEO Uzmanı olunur?” diye merak ediyorsanız. bilmeniz gereken birkaç önemli şey var. Yapmanız gereken ilk şey, online ilişkiler kurmaktır. Twitter ve LinkedIn gibi sosyal medya platformları, sektörünüzdeki diğer kişilerle ilişkiler geliştirmeyi son derece kolaylaştırır. Ağınızı büyütmenin en iyi yolu bilgi paylaşmaktır. İlişki kurmak iki yönlü bir yoldur, bu nedenle takip ettiğiniz kişilerle iletişiminizi sürdürdüğünüzden emin olun. Ayrıca, paylaştıkları içerik hakkında yorum yapmak ve onlarla tartışmalarına katılmak da önemlidir.

SEO Uzmanı
seo uzmanı

Güçlü bir ağ geliştirdikten sonra, bilginizi oluşturmaya odaklanmanız gerekir. SEO ve SEM’deki en son gelişmeler ve pratikte nasıl uygulanacağı hakkında bilgi edinin. Diğer pazarlamacılarla etkileşim kurmak ve onların deneyimlerinden ipuçları almak için sosyal medyayı kullanın. Öğrenmeye devam etmeye istekli olduğunuz sürece, bu alanda yeni bir role dönebilirsiniz. SEO Uzmanı olarak bir iş arıyorsanız, SEO kursu almaktan korkmayın. SEO İçin Zaman ve çaba sarf etmeye değer.

SEO Kavramını Anlayın (Arama motorunun mantığını çözün)

Belki de işin en zor SEO Kavramını anlamaktan geçmektedir. Çünkü Arama motorunun mantığını anladığını düşündükten sonra kendine uzman diyerek başarı yakalamayanlardan olmak istemezsiniz. Bir çok SEO Uzmanı olduğunu iddia eden kişi, Backlink almak veya backlink yönetiminin SEO kavramının temeli olduğunu düşünür. Oysa Backlink önemli bir kavram olsa da SEO Alanında sadece bir kıstastır. Arama motorunun en büyük istediği kullanıcı deneyimi ve memnuniyetidir.

Eğer Kullanıcıyı memnun ederseniz arama motorunu da memnun edersiniz. Olay çok basit, benim sana gönderdiğim kişileri web sitende memnun et. Başarılı bir sayfa hazırla ve kullanıcı aradığını senin sayfada bulsun, farklı arayışlara gidip onlara zaman kayıp ettirme.. Çok basit değil mi?

Sektördeki Rakipleri Analiz Edin

Hangi sektörü inceliyorsanız inceleyin rakipler size her konuda destek olacaklardır. Bunu yapmayı istemezler ama kendileri müşterilerine hizmet verebilmek adına sitelerini optimize etmek zorundalar. Bu süreçte ne yaptıklarını SEO Analiz araçları ile son derece iyi olarak anlayabilirsiniz. Onların bir çok sırrını (Onların inşa ederken harcadığı zamanın onda biri kadar zamanda ) çok kısa sürede analiz edip sizde uygulayabilirsiniz.

Bol bol İçerik okuyun

SEO Uzmanları çok iyi içerik yazabilmeli ve çok iyi bir içerik okuyucusu olmalıdır. Arama motoru her gün kendisini güncelliyor, eğer sizde yeni bilgileri okumaz ve incelemezseniz geri kalırsınız. Ne kendiniz mutlu olursunuz ne de müşterileriniz.

SEO uzmanlarının İp uçlarını takip edin

Bugün harika bir uzman olsanız da her yiğidin farklı bir yoğurt yiyişi ve bu yoğurdu nasıl yediğini anlatan bir tabiri vardır. Başka uzmanların verdiği ip uçlarını takip etmekten çekinmeyin. Her ne olursa olsun işinize yarayacak bir şeyler çıkacaktır. İşinizi günlük 8 saate böldüyseniz 1 saatini yeni bilgi almaya ve diğer uzmanları takip etmeye ayırın.

SEO kurslarına katılın

Yeni başlıyorsunuz ve nereden başlayacağınızı bilmiyor musunuz? O halde yıllara yayılmış tecrübe ile size kurs verecek SEO Uzmanlarından kurs satın alın. Size çok şey katacak ve ilerlemenize olanak sağlayacaktır. Bu arada Eğer Türkiye’de hangi SEO Kursuna gitmem gerekiyor diyorsanız; Bu alanda uzun yıllardır hizmet veren ve benimde bir zamanlar eğitimine katıldığım kıymetli SEO Uzmanı Ayhan KARAMAN‘ın SEO Eğitimini öneriyorum.

Kendinize Ait bir web sitesi oluşturun

Bir işte en iyi tecrübeyi o işi deneyimleyerek öğrenebilirsiniz. SEO uzmanı olmak istiyorsanız, bir web siteniz (hatta birden fazla) olmalı ve onları vaka analizleri ile test ediyor olmalısınız. Başak yolu yok bu işi öğrenmek için her türlü stratejiyi tamamen kendi deneyimleriniz ile incelemelisiniz.

SEO araçlarına Aşina olun

SEO Uzmanlarının eli ayağı SEO Analiz araçlarıdır. Birden fazla SEO Analiz aracını inceleyerek onlara hakim olmak zorundasınız. Biliyorum Türkiye şartlarında bu araçları satın almak biraz pahalı olabilir, incelemek için demo sürümlerini ve daha uygun satın alma yöntemlerini araştırabilirsiniz. Başlıca önerdiğimiz SEO araçları şunlardır.

  • Ahrefs
  • Semrush
  • Google Search Console
  • Screaming a frog
  • MOZ

SEO Raporlarını inceleyin

SEO Uzmanın olmanın en iyi yolları yapacağınız işlere ait vaka analizlerini incelemektir. SEO raporları da vaka çalışmalarının bir netice dökümü olarak düşünülebilir. Rakiplerin yaptığı SEO Raporlarını inceleyin! size oldukça katkı sağlayacaktır.

Gerekirse Ücretsiz Çalışın

Ne yaparsanız yapın başarıyı yakalayamadınız mı? Yada daha hızlı temel bilgiye ulaşmak istiyorum mu diyorsunuz? Bir SEO uzmanına gidin ve ücretsiz iş öğrenme karşılığında ona çalışacağınızı söyleyin. Böylece hem deneyim sahibi olmuş olursunuz. Hem iyi bir uzmanın referansını almış olursunuz, Hem de SEO uzmanı olma yolunda bir çok bilgiyi kestirmeden öğrenmiş olursunuz.

SEO Yarışmalarına katılın

Tecrübelerinizi deneyimlemek, rakip SEO Uzmanlarının neler yapabildiğini kontrol etmek gibi bir çok faydanın yanında SEO bilmeyen bir kişi SEO Yarışmalarına katılarak tecrübe kazanır. Kendi web sitesi üzerinde neler yapabileceğini test eder. Bizde kendimizi test etmek için SEO Analiz Google sıralama yarışması yarışmacılarından biri olduk.

SEO Uzmanı ile Neden çalışılmalı?

Doğru SEO uzmanını seçmek, çevrimiçi stratejinizin önemli bir parçasıdır. Onlar hakkında bilmeniz gereken birkaç şey var. Şirketinizin büyüklüğü ne olursa olsun, çevrimiçi ortamda rekabet edebilmeniz için SEO’ya yatırım yapmanız gerekir. Ancak, ne yapacağınızdan veya nasıl ilerleyeceğinizden emin değilseniz, paranızın karşılığını en iyi şekilde aldığınızdan emin olmak için her zaman yapmanız gereken birkaç şey vardır.

Neyse ki, bugün SEO uzmanları için büyük bir talep var. Doğru uzmanlar, kendiniz yapsaydınız elde edeceğiniz sonuçlardan daha iyi sonuçlar elde etmenize yardımcı olabilir. Bu imkansız bir görev gibi görünse de, deneyim yoluyla çok fazla bilgi ve güven kazanabileceğinizi göreceksiniz. SEO uzmanlarına büyük bir talep olduğu gibi, bu alanda da çok çeşitli uzmanlıklar var.

SEO kesin bir bilim olmasa da, uzmanlar sizden daha iyi sonuçlar elde edebilir. Başka bir deyişle, sorunları daha etkili bir şekilde analiz edebiliyorlar ve bunları nasıl başaracaklarını biliyorlar. Bu, kendinize bir SEO uzmanı diyebilmeniz için önce alanın tüm ayrıntılarını öğrenmeniz gerektiği anlamına gelir. Emin değilseniz, anlamadığınız bir şey varsa yardım istemekten çekinmeyin. Bir SEO uzmanının deneyimi, işinizi kolaylaştırdığı için en değerli varlıktır.

SEO Nedir?

SEO (Arama motoru optimizasyonu) En basit anlatımı ile web sitelerini daha üst sıralara çıkarmak amacıyla, arama motorluları kriterlerine uygun olarak siteleri optimize etme işlemedir. Dünyada En fazla kullanılan arama motorları, Google, Yandex, Bin, Yahoo olduğundan SEO Uzmanları bu arama motorları yönergelerine göre web siteleri optimize etmektedir.

Google Sıralamasını etkileyen Faktörler

SEO Uzmanı Arama motoru konusunda yeterli bilgiye sahip olmalıdır. Çünkü arama motoru gerek rekabet, gerekse de kullanıcıların kendini aldatarak yanlış verileri ön planda tutmamasını engellemek için sıralama faktörlerini genel olarak gizli tutar. Fakat Seo uzmanlarının genel olarak konuştuğu 200 sıralama faktörü bulunmaktadır. Google sıralama faktörleri içinde en önemli olanlarını detaylı olarak anlattığımız https://kenankahya.com.tr/google-siralama-faktorleri/ içeriğimizde bu konu ile ilgili çok daha detaylı bilgi alabilirsiniz.

Pek tabi sıralama faktörlerine göre web sitelerini dizayn ederken SEO analiz ve derin araştırma yapılması gerekmektedir. İnsan gücü ile haftalarca yapılacak araştırmaları SEO analiz araçları ile bir kaç gün içinde tamamlamak mümkün olabilir. Başlıca SEO analiz araçları şunlardır.

SEO Analiz Nedir Nasıl yapılır?

Seo Analiz Nedir Nasıl yapılır?

Seo analiz: Web sitelerini üst sıra hedeflerine getirebilmek ve seo aksiyonunu belirlemek için rakip, anahtar kelime, site kod yapısı, yapısal veriler ve sıralama faktörlerini etkileyen 200 civarı etmeni sistematik olarak inceleyip yorumlamaktır. Ahrefs, SEMrush, Google Search Console, Moz Pro, KWFinder, Screaming Frog ve spyfu gibi seo analizi konusunda destek veren açalar ile seo aksiyonu belirlenir en doğru kararlar verilebilir. Seo analiz araçları ile ilgili geniş ve detaylı bir içeriği yakın gelecekte sitemizde inceleyebileceksiniz.

SEO Analiz Araçları

Ahrefs Dünyaca bilinen ve Tercih edilen SEO Aracıdır. Gösterge Paneli, Sayfa içi alaka düzeyi, Web site (Özellikle Rakip analizinde çok önemlidir) Trafik analizi, Anahtar kelime Analiz ve araştırması, İçerik gezgini ve Sıra takibi gibi birbirinden farklı onlarca SEO Analiz aracı mevcuttur. Ahrefs SEO uzmanları tarafından çok fazla tercih edilmesinin en önemli sebeplerinden biri Çok hızlı güncellenen veri tabanı ve çok güçlü backlink kontrol datasının olmasıdır.

Türkiye'de Bir çok SEO Uzmanı tarafından kullanılan bu aracın başlıca ve en çok tercih edilen popüler araçları şunlardır.

  • Web Sitesi Trafik Analizi
  • Backlink Analizi
  • Anahtar Kelime Analizi
  • İçerik Gezgini
  • Sıra Takip aracı
  • Site Gezgini

Ahrefs SEO araçları 2011 yılında piyasaya sürüldü ve piyasadaki en popüler SEO araç takımlarından biri haline geldi. Ahrefs'in bu kadar popüler olmasının birçok nedeni var, ancak öne çıkan bir şey, anahtar kelimeleri hızlı ve verimli bir şekilde araştırabilme yeteneğidir.

SEO araçlarını kullanma konusunda fazla deneyiminiz olmasa bile Ahrefs ara yüzünün kullanımı kolaydır. Yeni başlıyorsanız ve arama motoru optimizasyonunun temellerini öğrenmek istiyorsanız, bu araç bunu yapmanıza yardımcı olacaktır.

Ahrefs'in temel sürümü, anahtar kelime araştırması için ihtiyacınız olan her şeyi içeren bir Lite planı için ayda 99 dolardan başlar. Ancak deneme 7 günlük kısıtlı kullanıma 7 USD Gibi bir fiyat ile sunmaktadır. bazı firmalar ortak kullanım ile bu aracı daha uygun fiyatlara çeşitli kısıtlar ile verdiği bilinmektedir.

Semruhs Kurulduğu günden bugüne kadar çok hızlı büyüyen ve gelişen SEO Araçlarından biridir. Dünyada SEO İle ilgilenip de kullanmayan veya bilmeyen yoktur diyebileceğimiz kadar popüler bir araçtır. Kolay ara yüzü ve ulaşılabilirliği ile bir çok SEO Uzmanının vazgeçilmez araçlarından biri haline gelmiştir. Online tabanlı olarak kullanılan SEO araçlarından biri olan Semrush. Rakip analizi, Anahtar kelime araştırması, Semantic SEO yazım desteği, Site içi tarama ve Sayfa önerileri, Backlink analizi gibi onlarca farklı SEO Analiz aracını bünyesinde barındırmaktadır.

Semruhs, Kullanıcılarına amaca ve ekip durumuna göre çeşitli fiyatlar sunarak hizmet vermektedir.

Semrush Fiyatlandırma politikası şöyledir;

Semrush Pro: 199USD/AY

Semrush Guru: 199USD/AY

Semrush İş Hesabı: 429/USD

Yıllık Alımlarda %17 indirim yaptığını belirten firma fiyatları ülkemizdeki Dolar kuru fazlalığından dolayı pahalı gelebilir üzülmeyin. Pro versiyonunu 7 gün 1USD Fiyat ile deneme olarak kullanıma açan firma bu aracı denemek isteyenler için fırsat sunmuştur.

Dünyada En çok kullanılan ve kullanıcıların verilerinin nerden geldiğini dahi bilmediği SEO aracıdır diyebiliriz. Özellikle DA ve PA Olarak sunmuş olduğu domain rankları dünyadaki bir çok kullanıcı tarafından sanki arama motorlarının vermiş olduğu pegerank skoru gibi algılanmasına bile sebep olabilir.

Tabi MOZ Sadece Alan adı skorları dışında Backlink analizi (Bence Dünyadaki en iyi backlink takibi bu araç ile mümkün), Site içi SEO, Rakip analizi ve Bir çok Tool'u bünyesinde barındırmaktadır.

MOZ Başlangıç aşamasında olan Web siteleri için harika pazarlama stratejisi oluşturmak için ideal olabilir. Yeni başlayan SEO Uzmanları için yaslandıkları küçük ama işlevsel koltuk değneği gibidir. Ayrıca bir çok platformda olduğu gibi deneme hesapları veriyorlar.

Screaming frog Diğer SEO Araçlarına nazaran online değildir. Kendi bilgisayarınıza kurarak site taramaları yapabilirsiniz. Bir çok SEO Uzmanı tarafından SEO'nun İsviçre çakısı olarak bilinmektedir. Her SEO Uzmanının web sitelerinin taraması yapılırken muhakkak kullandığı araçlar içindedir.

Screaming Frog, bir web sitesini taramanıza ve arkasındaki teknik verileri görmenize olanak tanıyan bir SEO tarayıcı aracıdır. Herhangi bir web sitesinin başlığının altına bakmak ve onu neyin harekete geçirdiğini görmek gibi.

Screaming Frog'un size verdiği veriler, URL'ler, başlıklar, sayfalar, resimler ve daha fazlasıyla ilgili site sorunlarını içerir. Araç ayrıca size dahili bağlantılar, yönlendirmeler ve sosyal medya hakkında bilgi verir.

Screaming frog (Çığlık atan kurbağa) nedir?

Screaming Frog, Google'ın tarayıcıları gibi çalışır: e-ticaret siteleri de dahil olmak üzere herhangi bir web sitesini taramanıza olanak tanır. Ancak bu SEO örümcek aracı, size yerinde ilgili veriler vererek ve sindirilebilir istatistikler ve raporlar oluşturarak taramayı bir adım öteye taşır.

Screaming Frog, PC, Mac veya Linux sistemleri için buradan indirilebilen ücretsiz (500 URL'ye kadar) bir masaüstü programıdır.

Google Search Consol (Google Arama Konsolu) Bir web siteniz varsa ister SEO İle ilgilenin ister ilgilenmeyin bu aracı kullanmalısınız. Search Consol Önemlidir Çünkü bütün veriler direkt olarak arama motorunun kendisinden gelir.

Bu araç hem ücretsiz hem de siteyle ilgili oldukça önemli verilerin alınabileceği bir ara yüzdür. Search Consol ile Anahtar kelime kontrolü, gösterim sayısı, bağlantı red etme, botun siteye geliş gidiş kontrolü gibi çok fazla etken görebilirsiniz.

Search Consol Avantajı: Direkt olarak Google'in kendisinin verdiği veriler ile işlem yaparsınız. Aracı bir kurum yoktur, verilen verilerin tamamı tam isabet doğrudur. Tamamen ücretsizdir!

Search Consol Dezavantajı: Verilerin toplanması ve arama motorunun direkt olarak verileri vermesi zaman alır, diğer analiz araçları gibi hızlıca verileri alamasınız. Google bu verilerin tamamını deşifre etmez.

SEO Uzmanı olmak İsteyenler için Stratejiler

SEO Projesinde sıralama almak isteyenler için, etkisi geçmişte test edilmiş geçerli SEO ipuçları. Bu teknikler 2022 yılı itibari ile bir çok SEO Uzmanı tarafından uygulanmaktadır.

Rakipleri Analiz Edin!

İster sıfırdan web sitesi oluşturun isterseniz var olan bir projeyi canlandırın yapacağınız web sitelerinde rakipleri analiz ederek onların doğru yaptığına inandığınız verileri taklit etmekten zarar çıkmaz. Rakibin içeriğini alıp küçük değişiklikler yaparak kendi sitenize eklemekten bahsetmiyorum tabi ki..  Rakipte özellikle bakılması gereken yerler şunlardır.

  • Rakibin Başlık yapısı
  • Rakibin Meta Description kelimeleri
  • Rakibin kullandığı Kelime öberkleri
  • Resim sayısı
  • Varsa video sayısı
  • İçerik uzunluğu
  • H Etiketlerinin durumu vs.

Son girilen Site Sizinki Olsun

Öyle bir sayfa hazırlayın ki, kullanıcı aradığı her şeyi sizin sayfanızda bulsun ve yeni bir içerik arayışına girmeden sizin sayfanızdan çıkmasın. Çıksa bile sizin sitenize girdiği anahtar kelime ile farklı bir web sitesine giriş yapmasın. Google Son kullanıcıları çok sever ve hızla yukarı çıkarır.

Uzun Kuyruk Anahtar Kelime Kulanın

Direkt anahtar kelimeleri kullanmak yerine eş değer kelimelerini ve Uzun kuyruklu kelimelere yer verin. Uzun kuyruklu kelimelerden trafik aldıkça siteniz diğer kelimelerde de otomatik olarak sıralama almaya başlayacaktır. Örneğin “SEO Analiz” kelimesini hedefliyorsanız. “SEO Analiz Nasıl yapılır 2022” Kelimesi üzerine yoğunlaşın. Ana anahtar kelimeniz zamanla yükselecektir.

Sekmeli içerik ekleyin

Sekmeli sayfalar arama motorlarının 2021 ve 2022 yıllarında çok sevdiği sistemlerdir. Bu yapıya özellikle sitenizde yer vermenizi öneriyorum. Gerekli gördüğümüz yerlerde bizde web sayfalarımıza sekmeli bağlantılar ekliyoruz.

SSS Bölümü ekleyin

SSS Bölümleri sayesinde ara motorları sizi sıfırıncı sıra da dediğimiz (featured snippets) bölmeye hızlıca çıkabilirsiniz. Yazdığınız içerik veya hizmet sayfalarında mutlaka gerekli olan soruları ekleyin.

SEO FAQ sheması

İçerikleri Güncelleyin

Arama motoru içeriklerin güncellenmesinden çok hoşlanır. Öyle ki doğru güncellenmiş siteler daima sıralamada yükselir. Fakat içerik güncellemesi yaparken yapıyı komple değiştirmektense küçük küçük güncellemeler ile ilerlemekte fayda var. Köklü değişiklikler sonrası var olan sıralamayı kayıp etmekte mümkün. Bunun ayarlamasını yapmak çok önemlidir.

EAT İlkesine Uygun ilerleyin

Sitenizdeki yazıları alanında uzmanlaşmış kişileri yazdırın ve Unvanlarını ekleyin. Bir sağlık sitesine Doktor yerine hasta bakıcının içerik yazması sizce doğru olabilir mi? Arama motoru da aynı şekilde Alanında uzman kişilerin yazdığı yazılara değer verir.

Backlink (Geri Bağlantı alın)

Backlink Bir SEO Kampanyasının olmazsa olmazıdır. Web sitelerini backlnik ile beslemek çok önemlidir. Özellikle alaka düzeyi yüksek sayfalardan alınan geri bağlantılar arama motorları tarafından her zaman ön plana alınır. Önemli tavsiye sıfır içerik yerine geçmişte anahtar kelimeniz ile yazılmış yazılardan sayfaları güncelleyerek link alın. Sıfır sayfalardan alınan linklerden çok daha hızlı ilerleme yaşanır.

SEO Analiz (Yol Haritanıza Sadık kalın)

Kervanı yolda düzmeyin, SEO Analizi yapın ve bu yönergede kurmuş olduğunuz SEO Stratejinize sağdık kalarak düzenli olarak ilerleyin. Taşı delen Su değil sürekliliğidir. SEO düzenli ve yedire yedire yapılması gereken bir iştir.

Site içi SEO Ayarlarını Maksimum seviyede Tutun

Sitedeki tüm sayfaları, site hızını, kod yapısını, görsel optimizasyonunu ve kırık linkleri maksimum seviyede kontrol edin.

içerik kraldır

SEO Uzmanı için içeriğin önemi?

Kaliteli içeriğin SEO için önemli olmasının temel nedeni, arama motorlarının birincil amacının bir sorgu için mümkün olan en iyi sonuçları sağlamak olmasıdır. Makaleleriniz kötü yazılmışsa, kullanıcıların sorularına cevap vermeyecekleri veya sorunlarını çözmeyecekleri için Google’da üst sıralarda yer almanın imkânsız olacağı anlamına gelir.

SEO’da içerik Kraldır! İçerik bilgilendirici olmalı ve kullanıcı sorularını yanıtlamalıdır. En azından aradıkları şey hakkında onlara bazı fikirler vermelidir. Web site sahipleri, arama motoru için yazmaktan vazgeçip en kaliteli içerikleri gerek SEO Bloğu için gerekse herhangi bir site için hazırlamalıdır. Kullanıcıyı memnun eden, arama motorunu da memnun etmiş olur.

SEO’da Backlink Stratejisi nasıl olmalı?

Bir SEO stratejisi içinde olmazsa olmaz kavram backlink (Geri bağlantı) olduğunu söyleyebiliriz. Backlink SEO Uzmanları, kullanıcıların veya web site sahiplerinin en çok zorlandığı ve en çok hataların yapıldığı alan olarak düşünülebilir.  Backlink stratejisi oluştururken ilk bakılması gereken durumlardan biri rakiplerin backlink alım ahlakıdır. Arama motoru sıralama verirken sektör ve anahtar kelimede ki alınan backlnik sayısını dikkat edebilir. (Bu çoğu zaman tutar, nadiren hiç bağlantı almayan veya çok fazla bağlantı alan siteler üst sıraları alır) Backlink konusunda daha fazla bilgi sahibi olmak isterseniz backlink nedir isimli içeriğimizi okumanızı öneririz.

Bazen web sitelerini (Geçici hızlı sıralama aldırmak için) Aşırı backlink yüklemesi yapmak gerekebilir. Bu sebeple bende hiç ahlakım olmamasına rağmen rakiplerden geri kalmamak adına aynı agresif backlink alımları yapabiliriz. (Tavsiye edilmez) Ayrıca rakip sitelere backlink saldırıları da yapıldığını gözlemliyorum. Hâlbuki ki çok agresif bağlantı alımı gerçekleştiği için, anti SEO Yapacağım diye rakipleri daha da üst sıralara çıkmasına sebep olan aksiyonlar gözlemledim.

Tüm Yorumlar

  • Seo yarışmasının adil ve senin için başarılı geçmesini temenni ederim. İyi çalışmalar dilerim.

    Mehmet Faruk Güray 30 Ocak 2022 12:09 Yanıtla
    • Teşekkürler. Umarım başarılı oluruz.

      Yarismaci 1 Şubat 2022 09:46 Yanıtla
  • Merhaba, Ödül her yerde farklı yazıyor sebebi ne olabilir? Bazı yerlerde 3 bin bazı yerlerde 5 bin bazı yerlerde 10 bin yazıyor.. hangisine inanalım.

    Cevdet 3 Şubat 2022 18:44 Yanıtla
    • Sonradan yarışmaya yeni sponsorlar katıldığı için yarışma ödülleri farklılık gösteriyormuş gibi gözükmektedir. Son yazdığımız ödüller günceldir.

      Yarismaci 3 Şubat 2022 18:44 Yanıtla
  • SEO yarışmasında oldukça geride kalmışsın, Fazla kasmıyorsun sanırım. 🙂

    Sedat Kusuni 14 Şubat 2022 09:08 Yanıtla
    • Hayatta neyin ne zaman olacağı belli olmaz. Bir bakmışsın zirvede bir bakmışsın yerlerdesin 🙂

      Yarismaci 14 Şubat 2022 09:17 Yanıtla
  • Gördüğüm kadarıyla bayağı emek vermişsiniz. Sizce SEO Yarışmasını Kazanma olasılığınız nedir?

    Zeynep 12 Mart 2022 01:07 Yanıtla
    • Zahmetsiz Rahmet olmaz. Her hafta pazar günü bu yarşmaya çalışıyoruz. Son günlere doğru maraton koşucularının son anda attığı spin gibi SEO Yarışması için de oldukça yüklenmeyi düşünüyorum. Fakat siteyi çok geç açtım ve ilk sıradaki yarışmacılar oturdu büyük ihtimalle ilk üç biraz zorr gibi gözükmeye başladı ama yinede elimizden geleni yapacağız minimum 5. olmak hedefim mevcut..

      Kenan Kahya 12 Mart 2022 14:59 Yanıtla
  • Gayet emek sarfedilmiş ve cok aciklayici olmus. Ellerinize sağlık. Basarilar dilerim emeginize saglik.

    Niyazi 19 Mart 2022 13:14 Yanıtla
  • SEO çalışmasının başarılı olması için planlı çalışma ve istikrar gerekli, sizde başarılı bir SEO çalışması Sırrı nedir Gayet başarılı gördüm sizi tebrik ediyorum

    Mürsel Hacioğlu 20 Mart 2022 17:58 Yanıtla
    • Tamde söylediğiniz gibi, plan ve istikrar. Lakin SEO Yarışması kapsamında bu çalışmalar normalin aksine çalışmalar ile devam etmektedir. Rakiplere ayak uydurmak için mücadele ediyoruz.

      Kenan Kahya 21 Mart 2022 09:26 Yanıtla
  • SEO Yarışmasının son günleri yaklaşıyor. Yarışma kelimesi olan “SEO Analiz Google sıralama yarışması” öbeğinde sıralama aldığınızı görüyorum. Daha yukarı çıkmak için mücadele edecekmisiniz mevcut pozisyonu korumaya mı çalışacaksınız?

    İrfan Akmeşe 21 Mart 2022 09:34 Yanıtla
    • Evet Yarışmaya son raddesine kadar asılarak gitmeyi planlıyorum. Bu benim çalışma sistemim ve mantığıma çok aykırı bir yapıdadır. Fakat bu çalışmayı yinede sürdüreceğim. Ya hep ya hiç mantığı ile devam edeceğim. Bunu şöyle düşünebilirsiniz, Boks maçlarında puan olarak geride olduğunu bilen boksörler kazanmak istiyorlarsa ve enerjileri varsa tüm güçleri ile rakibe saldırıp onları indirmeye çalışırlar. Sonunda ya nakaut olur yada nakout ederler. Bu durumda bende ya ilk 100’den çıkarım yada ilk 1. olurum mantığı ile SEO Yarışmasının son günlerini geçiriyor olacağım. Yarışmayı adil bir şekilde sürdüren herkese teşekkürler.

      Kenan Kahya 21 Mart 2022 15:46 Yanıtla
  • seo yarışmasına katılmak ücretlimi?

    Meltem 22 Mart 2022 20:00 Yanıtla
    • Kesinlikle ücretsizdir, lakin yarışmada başarı eldetebilmek için bir bütçenizin olması gerekir.

      Kenan Kahya 23 Mart 2022 09:12 Yanıtla
  • arama motoru sonuçlarında yüksek sıralama almak için sitenizin hangi aşamalarına daha fazla müdahale ediyorsunuz. Hangi kelimelerde ağırlık veriyorsunuz?

    CWati 27 Mart 2022 12:51 Yanıtla
  • KOU Dayanisma Sitesi olarak bilinen kocaelidayanisma sitesi yarımanın başından beri lider. Siz yarışmanın son günlerinde kazanmak için hamle yapacakmısınzı yoksa yapıyosunuz da olmuyor mu?

    Muhammebt 29 Mart 2022 19:30 Yanıtla
    • Yarışmaya önce başlamış olması bir avantaj lakin almış olduğu link saldırırlarından kurtulmak, oldukça güç becerei ister. Eminim iyi bir SEO optimizasyonu yaparak bu saldırılardan kurtuldu..

      Ben tabi ki sıralama almak için çaba sarf ediyorum, hatta oldukça agrasif bir strateji izliyorum tam tersi olup tamamen sıralama kayıp edebilirim.

      Kenan Kahya 29 Mart 2022 20:03 Yanıtla

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir