SEO

Google Sıralama Faktörleri (En önemli) 2022

22 Mart 2022
Google sıralama faktörleri
1907
Views

Google Sıralama faktörleri, sayfanızın ne kadar üst sıralarda yer alacağını belirler. Bir sayfanın değerlendirilmesi için hangi kriterin kullanıldığını bilmeden SEO zordur ve kumar haline gelir. Ne kadar çok Google sıralama faktörü bilirseniz, sıralamalarınızı o kadar iyi ve hızlı bir şekilde iyileştirebilirsiniz. Herkesin ilk sırayı almak konusunda hile yapmaması için Google, arama motorunun algoritmasında yer alan faktörlerin halka açık bir listesini tutmaz. Bununla birlikte, Google tarafından yayınlanan dokümanların yanı sıra Google çalışanlarının yaptığı çalışmalar ve açıklamalar aracılığıyla da bazı sıralama faktörleri tespit edilebilmektedir.

Bir çok arama SEO Uzmanı ve kurum, tam bir liste olarak 200 sıralama faktörü sayıyor, ancak bunun da gerçeği yansıtıp yansıtmadığı belirsiz.

Bu makale en önemli Google sıralama faktörleri hakkındadır. Bazıları yıllardır başarılı bir site için metrikler oluşturmuş, bazıları ise sıralamaya dâhil edilip edilmediği tartışılabilir.

Google Sıralama Faktörleri

Seo’da Sıralama faktörleri içinde bize göre en önemlisi içerik, bir çok SEO Uzmanının söylediği gibi “içerik kraldır” gerçekten iyi içerik olmadan hiçbir şey yürümez. Anahtar kelime doldurma günleri uzun zaman önce sonlandı ve işe yarasa bile Google algoritmasını nasıl alt edebileceğinizi düşünürseniz düşünün, er ya da geç sizi cezalandıracak bir güncelleme olacaktır. Kullanıcıya gerçek katma değer sağlayan içerik üretmek her geçen gün daha da önemli hale geliyor.

1. İçerik Kalitesi

Kalite şehzadedir. J Bir yabancı bu yazıyı okuyorsa prenstir. Sitenizi SEO ne kadar optimize etmiş olursa olsun, içeriğiniz kaliteli değilse, sıralama konusunda yukarı gidemez. Sürekli Google güncellemeleri ile (Google her hafta daha küçük ve daha büyük güncellemeler yapar!) Algoritmanın zaten temel olan bu yönü giderek daha önemli hale geliyor. Görünüşte, kullanıcının arama amacını mümkün olduğunca eksiksiz ele almakla ilgili.

Kullanıcının arama sorgusu aracılığıyla tam olarak ne bilmek istediğini en iyi tahmin eden ve bunu tatmin edici bir şekilde yanıtlayan kazanır.

Ancak, içeriğinizin kalitesinin değerlendirildiği tek faktör bu değildir.

Ek olarak, bu faktörler bir rol oynar:

  • Site içindeki metinlerin h1-h6 niteliklerinin anlamlı entegrasyonu ile düzgün bir yapısı, kullanıcının ve Google’ın içeriğinizin yapısını aynı anda anlamasına yardımcı olur. Ayrıca paragraflar ve madde işaretleri netlik sağlar. İyi yapılandırılmış bir metin, kolay anlaşılmasının ve iyi çalışmanın bir göstergesidir.
  • Kaynak belirtmek için veya kalite kanıtı olarak yetkili ve güvenilir sayfalara giden kaynak bağlantılar, çalışmanızın iyi araştırılmış görünmesini sağlar ve bu nedenle Google tarafından da olumlu olarak derecelendirilir.
  • Diliniz hedef gruba ve içerik türüne uyum sağlamalıdır. Düşünsenize karikatür ve hikâyelerin yazılı olduğu bir sitede aşırı ciddiyet, kurumsal müşterilerinizi karşılayacağınız bir web sayfasında argo kelime karşılarsa bir daha o siteye girer misiniz? Ayrıca metinleriniz imla ve dilbilgisi açısından düzeltilmesi önemli bir konudur. Sitenin Google açısından  güven aşılamanın en kolay yolu bu.

2. Güncellik

Hızlı gelişmeler ve bulgular çağında güncellik ihmal edilmemelidir. İyi içeriğin düzenli olarak yüklenmesi alaka düzeyi yaratır. Şimdi deneyin! Web siteniz varsa içeriğine eklemeler ve iyileştirmelerle besleyin ve sitenizin arama motorlarındaki yükselişini seyredin.

SEO’nun pek çok alanında olduğu gibi, bu sıralama faktörünün cevabı “sürekliliktir”.

Bu konu hakkında destek almak isterseniz, Türkiye’de hizmet veren kıymetli SEO Uzmanlarından Müslüm Aslantürk’ün içerik güncelleme videosunu inceleyebilirsiniz.

İpucu! Unutmayın içerik tazelemesi yaparken içeriğin tamamını değiştirmekten bahsetmiyoruz. Küçük değişiklikler ve yazım hatalarını düzeltmek çok daha iyi sonuç elde edecektir. İçeriği baştan sona değiştirmek oldukça riskli bir harekettir.

3. İçerik Uzunluğu

Metinlerin optimal uzunluğu da giderek daha fazla kaliteye doğru itiliyor. Bu bağlamda kalite, daha fazla kelime demektir. Daha uzun metinler, arama amacına yönelik ayrıntılı yanıtlarla ilgilidir ve bu nedenle tercih edilir. İçerik türüne bağlı olarak içeriğiniz 500 kelimeden az olmamak kaydı ile hazırlamak iyi bir tekniktir. Ancak en iyi arama sonuçlarından biri olmak istiyorsanız, daha fazla zamana hazırlıklı olmalısınız.

Kullanıcıyı amacından uzaklaştıracak, kaliteden ödün verecek yazılar seo açısından zararlıdır, uzun yazmaktan kastımız en kaliteli bilgiler ve konu hakkında kapsamlı bilgiler ile yazılmış içerikten bahsetmekteyiz.

4. Anahtar Kelimeler

Google’ın yayınınızın ne hakkında olduğunu daha iyi anlamasını sağlamak için doğru anahtar kelimeler çok önemlidir. Seçtiğiniz arama sorguları için görüntülenmenin tek yolu budur.

Ana anahtar kelimenizi yayınlarınızın aşağıdaki öğelerinde kullanın

Metin – elbette, metninizde anahtar kelimelerinizi de kullanmalısınız. Ancak, bunları yalnızca mantıklı oldukları yere kurun. Şimdi sırf buraya kelime hedefimiz Google sıralama faktörleri diye bu kelimeyi buraya nasıl yazabiliriz ki? Unutmayın! Metinlerin anahtar kelimelerle doldurulması Google tarafından cezalandırılır! Ayrıca, ana anahtar kelimenizi metninizin ilk 150 kelimesine uyguladığınızdan emin olun (kalın yazı tipini kullanmak için bonus puan verebilir).

Meta açıklama – Başlangıç için en iyisi

Başlık Etiketi – Mümkünse başlangıçta bile

Başlıklar – Ana anahtar kelime h1’de ve bazı alt imzalarda görünmelidir

URL – Ana anahtar kelime burada da görünmelidir

Görseller – Alternatif metin, Google’ın görseli sıralamasına yardımcı olur, bu nedenle buraya anahtar kelimeleri de eklediğinizden emin olun.

5. Yinelenen İçerik

Google, sitenizde aynı (veya biraz değiştirilmiş) içerik bulursa, yinelenen içerik için cezalandırılırsınız.

6. Dâhili bağlantılar

Dâhili bağlantılar yalnızca kullanıcıları sitenizde daha uzun süre tutmak ve onları huni boyunca göndermek için iyi değildir. Google’ın sitenizin yapısını anlamasına yardımcı olurlar. Genellikle bağlantılı sayfalar, sayfa mimarisinde daha önemli ve daha yüksek olarak kabul edilir. Dâhili bağlantıların doğru kullanımıyla, sıralamalarınız üzerinde kesinlikle olumlu bir etki yaratabilirsiniz.

7. Multimedya

Google ve ziyaretçiler resim ve videoları sever. Giderek daha fazla kullanıcı görsel medyayı uç cihazlarda kullandıkça bu faktör hızla önem kazanıyor. Kameranın önüne geçmeyi sevmiyorsanız iyi düşünün.

Backlink konusunda kitaplar yazılsa yeridir, her ne kadar Google kullanıcıların paylaşımları doğal yollar ile paylaşılmasını istiyor olsa da backlink (Geri bağlantı) Bir seo kampanyasını mahsul ekimi olarak düşünürsek tarlayı gübreleme olarak düşünebilirsiniz, kaliteli iyi bir gübre serperseniz ürünlerden daha fazla verim alabilirsiniz!

Backlink da dokunulmaz bir öneme sahiptir. Niteliksel içerik gibi, geri bağlantıların görünürdeki sıralamalarınız üzerindeki etkisinde bir azalma yoktur.

Daha yüksek otoriteye sahip alanlardan gelen geri bağlantılar, düşük kaliteli sitelerden gelen bağlantılardan daha değerlidir. Bu nedenle en popüler geri bağlantılar, çok yüksek etki alanı yetkilisine (DA) sahip sitelerden gelir. Bir sayfanın hangi etki alanı yetkisine sahip olduğunu kontrol etmek için Moz’un ücretsiz (MOZ BAR) Chrome uzantısını tarayıcınıza ekleyebilirsiniz.

Bir sayfanın değerini belirlemede sadece geri bağlantıların kalitesi değil, onun sayısı da büyük rol oynar. İşin sırrı kombinasyonda yatıyor. İdeal olarak, çok sayıda güçlü geri bağlantınız varsa sıralama için avantajlı olursunuz.

10. Bağlantı Metni

Google’ın Penguen Güncellemesi, geri bağlantılar söz konusu olduğunda önemli bir konudur.

İyi çapa metinleri, markanın üzerindeki sayıların konusunu açıklayıcıdır. Doğal bir bağlantı metni dağıtımına sahip olmak için, aşağıdaki şekilde kullanmanızı tavsiye ederiz.

%50 Marka /URL – bizim için bu sadece “seo yarışması” veya ilgili sayfanın tam açıklayıcı URL’si olacaktır.

%25  – ör. “Google sıralaması” veya “Seo analiz araçları”

%15 Diğerleri – “daha fazla oku”, “daha fazla”, “Kılavuz”

%10 Anahtar Kelimeler – ör. “Seo analiz Google sıralama yarışması”

sıralama faktörleri bağlantı uyumluluğu
sıralama faktörleri bağlantı uyumluluğu

11. Bağlantı veren sayfaların alaka düzeyi

Size bağlantı veren sayfalar alakalı mı? Sizinle aynı konuları ele alan sayfalar, daha yüksek kaliteli güven kanıtları olarak takas edilir. Bu yüzden nişiniz ile ilgili bağlantılar edinmeye çalışın!

12. Doğal bağlantı profili

Alakasız sayfalardan geri bağlantı satın alıyorsanız veya bağlantılar çoğunlukla tematik bir anlam ifade etmiyorsa, bu Google için bağlantıların doğal olmayan bir şekilde oluşturulduğunun bir işaretidir. Bu durum sıralamanızı olumsuz etkiler. Her zaman olduğu gibi, Google’ı yenmek zor.

13. Giden bağlantı sayısı

Brian Dean’in dediği gibi, “Pagerank’ın Sonu vardır”. Çok fazla geri bağlantı oluşturan web siteleri, gücünü de farklı sitelere aktarabilir. (her sayfa için birkaç bağlantının zararı olmaz, aksine faydalıdır, çorbadaki tuz gibi ayarlı olursa lezzet ve sağlık verir.)

14. Kırık bağlantılar

Kırık bağlantılar, sitenizde gezinmeyi cehenneme çevirdikleri için kullanıcılar arasında son derece popüler değildir. Kullanıcının beğenmediği herhangi bir şeyi Google da beğenmeyebilir. Amerikalı girişimci ve yazar Wendy Piersall ünlü bir alıntıda şunları söyledi:

“Google sizi yalnızca herkes sizi ilk sevdiğinde sever”

Google Sıralama faktörü açısından kullanıcı sinyalleri

Bir web sitesini kullanıcılar sevmiyorsa, Google’de sevmez. Sitenizi hiçbir robota sevdirmeye çalışmayın, kullanıcılar sitenizi sevdikten sonra zaten arama motoru da sevecektir.

15. Tıklama Oranı (TO)

TO, arama sorgularından kaçının bir arama sonucunu tıkladığını yüzde olarak gösterir. Yüksek bir TO, birçok kullanıcının istekleriyle tam olarak sonucu veya içeriği aradığını gösterir.

Yüksek TO = SERP’lerde Artış

16. Hemen Çıkma Oranı

Hemen çıkma oranı, web sitesinde başka bir sayfayı ziyaret etmeden sayfadan ayrılan ziyaretçi sayısının yüzdesidir.

Tahmin edebileceğiniz gibi, yüksek hemen çıkma oranı bu durumda bir dezavantajdır. Görüşler burada farklılık gösterse de, SEMrush sıralama faktörleri hakkında aşağıdaki sonuçları veren bir çalışma yayınladı:

hemen çıkma google sıralama faktörü
google sıralama faktörü hemen çıkma

17. Bekleme Süresi

Bekleme Süresi, bir kullanıcının sayfada ne kadar kaldığını gösterir. Uzun süreli oyalanma, bir ilgi işareti ve arama niyetinin teyididir.

18. Trafik Tekrarı

Geri dönen ziyaretçiler, memnuniyet ve kalitenin bir işaretidir. Bunun için artılar var.

Sosyal İşaretler

Bir ziyaretçi içeriği özellikle beğenirse, onu çeşitli sosyal medyada paylaşabilir. Twitter, Facebook ve diğerleri üzerinde bir gönderi paylaşılıyorsa, bu Google için diğer kullanıcıların da ilgilenebileceğinin bir işaretidir.

Ancak Google için önemli olan yalnızca bir yayının ne sıklıkta paylaşıldığı değildir. Kanalın ilgili platformdaki yetkisi ve boyutu da sıralamaları etkiler.

Alınan backlinkler için de benzer şekilde, kitlesel ve kaliteli paylaşımların bir karışımı mucize tedavidir.

uzman tavsiyesi:

Her şeyi tek bir çatı altında toplamaya çalışmak ve her bir portalı optimal olmayan bir şekilde yönetmek yerine, seçilen 2-3 sosyal medyaya odaklanın ve orada düzenli gönderilerle gerçekten iyi bir iş yapın.

19. Yorum sayısı

Sosyal işaretler Google sıralama faktörleri olarak kabul edilir, organik yorumlar da öyle. Burada esas olarak yorum sayısına bağlı görünüyor. Önemli bir ayrıntı yorumlarda spama izin vermek burada başarıya ulaşmanın yolu değil!

uzman tavsiyesi:

Mümkünse, Google’ı ve ziyaretçilerinizi mutlu etmek için her yorumu yanıtlayın. Ayrıca, kullanıcılarınızın gelecekte görmek istediklerine dair değerli izlenimler edinebilirsiniz.

Google sıralama faktörü – Site yapısı – Teknik sebepler

Sitenizin teknik tasarımı, Google’a sitenizin yapısını tanıma fırsatı sunar. Sonuç olarak Google, yapısını tamamen anlayabileceği sayfaları görüntülemeyi tercih ediyor.

20. Sayfa Tasarımı

İyi yapılandırılmış ve açıkça tanınabilir bir sayfa mimarisi, kullanıcıların ve Google’ın yapıyı anlamasına ve takip etmesine yardımcı olur. Her durumda, bu konuya iyi bir planlama ile yaklaşmalısınız.

uzman tavsiyesi:

Ekmek kırıntıları, (link yapısı) sitenizin hiyerarşisini olabildiğince şeffaf hale getirmeye yardımcı olur.

21.İletişim Sayfası

Google sıralama faktörleri içinde resmi hizmet veren firmaların zaten doğal olarak uyguladığı fakat bazı sitelerin kaçırdığı bu küçük ayrıntı! Etki alanının operatörü hakkında bilgi içermeyen sayfalar kabul edilmez. İletişim sayfası olmayan web siteleri için Google burada yasal olmayan işler yapılıyor algısını anlayabilir. İletişim bilgilerinin olmaması trafiğinizin düştüğü anlamına gelmez, ancak şüpheli olarak derecelendirilen ve topun ucuna geleminize neden olabilecek bir sinyaldir.

22. Site Haritası

Bir site haritası, sayfanızı dizine eklemeyi kolaylaştırır (özellikle karmaşık, derinlemesine sayfalar için)

23.SSL Sertifikası

Güvenli veri aktarımı her yıl daha önemli hale geliyor ve artık bir web sitesinin altın standardı. Google’ın kendisi bu sıralama faktörünü onayladı.

Bir SSL sertifikası mutlak bir ZORUNLUDUR

24. Veri koruma/Şartlar ve Koşullar

Siteniz ciddi ve güvenilir olarak sınıflandırılacaksa, hiçbir koşulda gizlilik politikası veya şartlar ve koşullar eksik olmamalıdır!

25. Mobil Optimizasyon

Google sıralama faktörleri içinde önemle dikkat etmeniz gereken bir konudan bahsediyoruz, Sitenizin mobil optimizasyonu çok önemlidir. Zaten 2018’de, tüm trafiğin yarısından biraz fazlası akıllı telefonlardan geliyordu. Eğilim yükseliyor. 2022 yılında bu veri biraz daha fazlalaştı. Trafiğin en çok geldiği yere iyi yatırım yapmakta fayda var.

Bu nedenle, yalnızca sıralamanız için değil, aynı zamanda sitenizi mobil için uygun hale getirmek ziyaretçilerinizin en az yarısı için (niş alanına göre değişir) doğru kullanılabilen bir site anlamı taşır. Google sıralama faktörleri içinde dikkat edilmesi gereken en önemli noktalardan biri de Mobil uyumlu sayfalardır.

Sitenizin mobil uyumlu olup olmadığını veya hala yetişmesi gerekip gerekmediğini kontrol etmek için Google’ın şirket içi aracını kullanabilirsiniz.

mobil uyumluluk google sıralama faktörleri
google sıralama faktörü mobile uyumluluk

26. Site Yüklenme Süresi

Site hızı, yüklenme süresi gibi konulara daha fazla yer edinmek isterdim fakat bu konu Ülkemizde aşırı abartıya kaçınılmış gibi gözüküyor. Aşırı hızlı spam içerik dolu sitelerle sıralama alınacağı konusunda bir algı olduğu yönünde şüphelenirim bile var bu sebeple bu konuyu fazla uzatmadan önemini arz etmek istiyoruz.

Yükleme süresinin yalnızca kullanıcı deneyimi üzerinde değil, aynı zamanda sıralamalarınız üzerinde de önemli bir etkisi vardır, her zaman olduğu gibi bu iki faktör güçlü bir şekilde ilişkilidir.

Yavaş bir sayfanın en önemli 3 nedeni şunlardır:

  • Çok büyük dosyalar
  • Yavaş barındırma
  • Kod küçültülmedi

Ayrıca sitelerinizi aşağıdaki araçları kullanarak hız testi anlamında test edebilirsiniz.

https://www.thinkwithgoogle.com/intl/tr-tr/feature/testmysite/
https://gtmetrix.com/

Marka sıralama faktörleri

Google markaları sever, bu nedenle özellikle bu konuyla ilgilenen bazı sıralama faktörleri vardır.

27.Arama sorguları

Markanızın varlığı ve özgünlüğü, markanıza özel aramalarla doğrulanabilir. Yalnızca markanızı arayan değil, aynı zamanda diğer anahtar kelimelerle birlikte arama sorguları da sayılır. Örneğin, yıllardır kaliteli hizmet veren gezginler bir site olduğu için herhangi bir yazılım arayışı içinde olduğum zaman “yazılım ismi gezginler” olarak arayabiliyorum. Kullanıcılar bu şekilde aramaya devam etiği sürece sıralamadan düşmenize imkân yok!

28. Sosyal medya

Arama motoru sitenizi sıralarken, özellikle Google sıralama faktörleri içinde Twitter, Facebook ve LinkedIn’deki profilleri ne kadar bakımlı, güncel ve itibarlı olduğu markanızı değerlendirmek için kullanılacaktır.

29. Marka boyutu

Daha büyük markalar, yüksek arama hacmine sahip anahtar kelimeler için bir destek alıyor gibi görünüyor.

30. Pop-up’lar ve Reklamlar

Google Kalite Yönergelerine göre, can sıkıcı reklamlar ve pop-up’lar düşük kalite yayar. Aynı zamanda da dünyanın en büyük reklamcısı ve en çok reklam geliri elde eden firmasıdır. J

Diğer Google sıralama faktörleri

Son olarak, kategorize edilmesi zor olan bazı önemli Google sıralama faktörleri vardır.

31. Tarayıcı Geçmişi

Google sıralama faktörleri içinde belki de seo uzmanının hiç bir şey yapamayacağı tek konudur. Bir kullanıcının geçmişi, görüntülenen sonuçları etkiler. Ne yazık ki, burada çok fazla etkiniz olamaz.

32. Yerel Arama

Google sıralama faktörleri yazılır da yerel sonuçlar dikkate alınmaz mı? Bazı aramalar yerel sonuçlar gerektirir. “Yakınımdaki fırıncılar” bu nedenle, Türkiye’de ki en iyi İnternet varlığına sahip fırıncıyı değil, öncelikle kullanıcının yakınındaki fırıncıları gösterecek.

33. Zaman faktörü

Google sıralama faktörleri içinde belki de kullanıcıların çok fazla dikkat etmediği unsurlardan biri de zamandır. siteyi kurduktan bir kaç gün sonra sitenin binlerce kişiye ulaşıp da trafik almasını bekleyemezsiniz.

Yeni siteler için 120 gün kuralı ve yaşlandıkça daha fazla verim alacağınız web sayfaları olacağından hiç şüpheniz olmasın. Bu sebeple bizim sitemizin seo analiz google sıralama yarışması seo yarışması mücadelesi sıralama alması biraz zorlaşıyor. Her ne kadar kuralları çok iyi takip etsek de google sıralama verirken zaman faktörünü her zaman öne atacak ve daha önce hiç tanımadığı bir siteyi öne itmektense geçmişte tanıdığı bildiği bir domaini öne çıkarmayı tercih edebilir.

Google sıralama faktörleri S.S.S.

Google sıralaması neye göre?

Google sıralaması için 200 den fazla faktör yer alır. Google sıralama yaparken seçim düzenler ve en yüksek oy alanları üst sıralara çıkartır. İnternette adı çok fazla popüler olan  ve link alan web sitelerini hızlı ve kolayca üst sıralara çıkartır. Ancak ne kadar üst sırada olursanız olun ya da sitenizin puanı çok yüksek de olsa kullanıcılar yazılarınızı ne kadar fazla süre okursa o kadar çok sevilirsiniz.

Arama motorlarının sayfanın değerini belirlerken değer verdiği en önemli şey nedir?

Arama motorları sayfanızın değerini belirlerken ilk olarak yazılarınızın kullanıcılar tarafından aranmasına önem verir. Eğer aranılan sorunun yanıtı net olarak sizde varsa, sizi üst sıralarda tutar. Ancak yazınız özgün olmalıdır, görselleriniz sadece size ait olmalıdır ve içeriğiniz kaliteli olmalıdır.

Google algoritması nasıl çalışıyor?

Google algoritması anahtar kelimeler üzerinde durur. Kullanıcıların sorduğu yanıtların yazınız içerisinde yer alması, içeriğin özgün ve kaliteli olmasına bakar. Aramaları eşleştirir, yararlı sayfaları sıralar ve en çok hangisi ziyaret ediliyorsa o sayfayı yukarıda tutar.

Yazı Kategorisi
SEO

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir