SEO

SEO nedir (2022)

11 Şubat 2022
SEO NEDİR
1449
Views

En basit ve Tanımlanabilir hali ile SEO (arama motoru optimizasyonu) herhangi bir amaç ile yayımlanmış web sitelerindeki kelimeleri inceleyerek Google, Yandex ve Bing gibi arama motorlarında daha üst sıralara çıkması. Neticesinde daha fazla trafik (Potansiyel müşteri, kullanıcı) elde edebilmek için yapılan site içi ve dışı düzenlemelerin tümüdür.

SEO ile ilgili içerikler web sitelerine yerleştirilir ve kullanıcı dostu bir tasarım ve hızlı web teknolojisi ile ziyaretçilere en uygun şekilde erişilebilir hale getirilir. Doğru SEO önlemleri ile web siteleri arama motorları tarafından daha iyi okunabilir ve bu da sonuçlardaki yerleşimi iyileştirir. Şirketler, arama sonuçlarında rekabette daha üst sıralarda yer almak için arama motoru optimizasyonunu pazarlama olarak kullanırlar.

SEO şirketim için neden önemlidir?

Şirketlerin kuruluş amacı daha fazla gelir elde edebilmek yani açıkça para kazanabilmektir. SEO ilgilenen şirketlerin ilk hedefi daha fazla müşteriye ulaşıp daha fazla para kazanmayı hedeflemektedir.

Günümüzde çoğu insan bilgilerini arama motorları aracılığıyla online olarak kararlaştırmaktadır. Sizde yapmadınız mı? En basiti bir ürün alacakken arama motoru kullanarak alacağınız ürüne bir fiyat biçmediniz mi? Arama motorları günümüzde oldukça fazla kullanılmaktadır. Ve bu oran giderek artıyor. Artık arama motorları kullanıcıları çok iyi tanıyor..

İsviçre’deki internet kullanım oranları şu gerçekleri ortaya koymaktadır:

1. İnternet kullanıcılarının %85’i DEC Arama Motorunu kullanıyor

2. İnternet kullanıcılarının %90’ı, yalnızca Arama motorunun ilk sayfasındaki arama sonuçlarına bakıyor

3. İnternet kullanıcılarının %75’i net bir satın alma niyetine sahip

4. Her yıl dünya çapında 2 trilyon Google araması

5. Dünya çapında saniyede 64.000 Google araması

6. Dünya çapında günde 3.5 milyar Google araması

Dip bilgi Türkiye’de arama motoru kullanım oranı %82 Google %15 Yandex‘dir.

Rakamlar sizi şaşırtıyor mu… Şuanda bu istatistiği okurken milyonlarca Google araması yapıldı bile..

Bu nedenle, İnternette görünürlük, genellikle başarılı bir müşteri karşılamanın temelidir. Bir ürün veya hizmet ne kadar pratik, kaliteli veya yenilikçi olursa olsun – potansiyel müşteriler tarafından ilk etapta internet üzerinden bir şirket bulunmazsa, satın alma konusunda herhangi bir ilgi uyandırılamaz. Artık tüm şirketlerin internet sitesi olmak zorundadır.

Bir kullanıcı belirli bir konu veya ürün arıyorsa, ondan yüksek bir fayda elde etmek istediğini bilirsiniz. Konuya farklı anahtar kelime varyantları ve iyileştirmeler yazmak, yüksek kişisel ilgiyi doğrular. Bu nedenle, daha sonra bir bültene abone olma veya online satın alma yapma olasılığınız yüksektir. Günümüzde satın almaların büyük bir oranını karşılayan Trendyol, Hepsiburada ve N11 Gibi Pazar yerleri de bunu bilerek firmalara özel açmış oldukları sayfalarda yorum bölümüne ciddi önem vermeye başladılar.

Son olarak, arama motoru pazarlamacılığının avantajı, profesyonelce kurulması koşuluyla oldukça sürdürülebilir olmasıdır. Bu, bir arama terimi için bir kez ulaşılan Google sıralamasındaki bir konumun genellikle sabit kaldığı anlamına gelmez, arama motoru yaptığı güncellemeler ile çok farklı kombinasyonlarla kullanıcılarına en iyi sonuçları vermek için sonuçları çok hızlı sirkülasyonlara uğratabilir.

SEO nasıl çalışır?

SEO Kavramını anlayabilmek için öncelikle, arama motorunun mantığını anlamak gerekir. Arama motoru tüm kullanıcıları çok sever ve onları uzun sürede faydalanacağı müşteri olarak görür. Müşterilerini kaçırmamak için onlara en iyi sonuçları vermek ister. Başka arama motorlarına kaçmamaları için en iyi sayfaları elinin altına sürmek ister.

Tabi ki arama motorunun da kazanmak istediği neticede paradır fakat öncelikle müşteri kazanmaktır. Arama motoru sunmuş olduğu sonuçlar listesindeki sitelere gönderdiği müşterilerini memnun kalmadığını kullanıcıların davranışlarını analiz ve üst sıralara çıkardığı siteleri otomatik olarak aşağı doğru indirmeye başlar.

Kullanıcıların sevdiği, gönderdiği müşterileri memnun eden siteleri de daha fazla yukarı çıkarır.  Yani bunu şöyle düşünebilirsiniz, Sizin banyo fayanslarını değiştirme ihtiyacınız oluştu ve bunu bu işlerden anlayan komşunuza sordunuz oda size bir usta önerdi fakat ustadan memnun kalmadınız ve sizi kazıkladı komşunuza bir daha böyle bir konuda danışırmışsınız?  Google sizin ona danıştığınız komşunuz gibidir. Size yanlış bilgi vermemek için internetteki milyarlarca arama sonuçlarının en iyisini size sunmaya  çalışır..

Dünyanın en çok kullanılan arama motoru Google 1 gün yanlış sonuçlar vermeye başlasa ve sadece her kullanıcının 1 aramasını yanlış yönlendirmiş olsa. Ve kullanıcılar sadece 40 saniye zaman kaybı yaşasatsa ne kadar zaman yapar biliyor musunuz Tam 64 YIL! Dünya yaş ortalamasının 50-60 yaşında olduğunu düşünürsek insanların ömründen o kadar zaman çalınmış olur. Kimse en sevdiği komşusunun aramalar içinde boşa yaşamış bir hayatta kaybolup gitmesini istemez öyle değil mi? En azından arama motorları da istemez.

SEO’da başarılı olabilmek, kullanıcılara ve arama motorlarına en iyi web sitelerini anlatabilmek için SEO Analizi gereklidir.

seo analizi nedir
seo analizi önemi

SEO analizi nedir?

SEO analizi, bir web sitesini veya online mağazayı çeşitli faktörler açısından inceler ve eylem için öneriler türetmeye çalışır. SEO Analizi ile; sitenin yapısı, kod durumu, kullanıcılara verdiği tasarım deneyimleri, Doğru anahtar kelimelerin kullanılıp kullanılmadığı, iç linkler, dış linkler, rakiplerin analizi gibi 100 den fazla etmeni inceleyebilirsiniz. Mükemmel bir web sitesi oluşturmak için SEO Uzmanları bu teklikleri fazlasıyla kullanır.

SEO Uzmanları, Genellikle SEO analizi yaparken SEO araçlarından faydalanarak süreci hızlandırmaktadırlar. Şu anda, arama amacı giderek daha önemli bir rol oynuyor. Arama niyeti, bir terimin ardındaki arayıcının motivasyonudur.

SEO analizi ile ilgili yazdığımız içeriği okumanızı öneriyoruz: https://kenankahya.com.tr/seo-analiz/

Google bir web sitesini nasıl inceler?

Arama motorunun siteleri inceleyiş aşamaları ve süreci..

  1. Google’ın web tarayıcısı (“Googlebot” olarak da bilinir) web içeriğini bağımsız olarak tarar.
  2. Googlebot, sayfalarda yer alan bağlantıları takip eder ve bu bilgileri Google arama motoruna iletir.
  3. Bu bilgi, arama motorunun daha sonra birlikte çalıştığı büyük bir veri havuzu oluşturur.
  4. Google, bu veri havuzundan arama sonuçlarını hesaplar ve bir aramada arama amacına en uygun sonucu görüntülemeye çalışır.

Tabi bu sıralamaları yaparken, kendince ve herkesten sakladığı bir elek sistemi kurulur bunların bazılarını açıkça dünyaya duyurur. Bir çok SEO Uzmanının da ön gördüğü gibi GOOGLE Sıralama faktörlerini incelerken 200 üzerinde veriyi birleştirdikten sonra neticeye karar verir.

Google sıralama faktörleri
alama faktörleri

Google Sıralama faktörleri

Sıralama faktörleri, arama sonuçlarının listesinin belirlendiği kriterlerdir. Basitçe söylemek gerekirse, hangi web sitesinin Google’da diğerlerinden daha yukarıda neden olduğunu tanımlar. Bu, kolayca görüntülenebilecek, herkese açık bir liste değildir.

Bir arama motoru sıralamasını etkileyebilecek birçok farklı kriter vardır. Hiçbir uzman nihai bir liste sunamaz, çünkü sonuçta, sıralamanın nasıl belirleneceğini arama motoru belirler.

Uzmanlar, hangi faktörlerin konumlandırma üzerinde diğerlerinden daha fazla etkiye sahip olduğunu belirlemek için deneyim ve testleri kullanabilir. Öyle olmamış olsaydı Tüm SEO Uzmanları SEO analiz Google sıralama yarışması kelimesinde birinci sıraya gelmek için teknik uygulardı ve arama motorunun 1. Sıraya koyacağı sadece bir web sitesi var!

1. Arama Amacı / Kullanıcı Amacı: Arama sorgusunun içeriğine karşılık gelir

2. İçerik Kapsamlılığı: İçerik eksiksiz mi?

3. Güncellik: İçerik güncel mi?

4. Etki alanı düzeyinde ilgili geri bağlantılar

5. Alan düzeyindeki geri bağlantı (backlink) sayısı

6. Özellikle mobil cihazlar için web sitesinin yüklenme süresi nedir?

7. Doğrudan sayfa erişimi

8. Web sitesinde geçirilen süre

9. Kullanıcı deneyimi nedir / Kullanıcı deneyimi

10. Anahtar kelime önemli yerlere mi yerleştirildi?

Daha fazla sıralama faktörü için: https://kenankahya.com.tr/google-siralama-faktorleri/

SEO Nedir? arama motorunun mantığı nedir gibi soruları yanıtlamaya çalıştık. Bir sonraki yazımızda “SEO analiz araçları nelerdir” Görüşmek üzere..

SEO Nedir? S.S.S.

SEO nasıl çalışır?

SEO web sitelerin arama motorlarına uygun olarak düzeltilmesidir. SEO bir kez yapılarak bırakılmaz bu nedenle üzerinde devamlı olarak çalışılması gerekir. Özellikle güncelleme sonrasında yeni ayarlamalar yapılması gerektiği için bir danışman ile çalışmak gereklidir.

SEO ne kadar kazanır?

Uzman bir SEO çalışanı olursanız ve kendinizi kanıtlarsanız, kazanacağınız miktar oldukça yüksektir. Çünkü birden fazla firma ile çalışabilirsiniz. Yanınıza başka kişiler alarak eğitimler verebilir ve işinizi sıkı olarak takip ederseniz, hayal edemeyeceğiniz kadar yükselebilirsiniz.

SEO içeriden başlar ne demek?

SEO ilk olarak site içinin ayarlanması ile başlar demek kelimesi, site dışı ayarlamalardan önce site içinde yazıların düzenlenmesi güncellenmesi ve düzeltilmesi anlamına gelir. Bunların yanı sıra görseller düzenlenir. İçerik SEO için oldukça önemlidir. SEO uyumlu yazılar site içi ayarlamalarda ilk sıralarda yer alır.

Yazı Kategorisi
SEO

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir