SEO

SEO analizi – Siteler Anlamlı şekilde Nasıl Analiz edilir? 2022

8 Şubat 2022
seo analizi nedir
1544
Views

SEO analizi SEO Stratejisi ve SEO Yol haritası oluştururken Site içi, Site dışı ve kullanıcı deneyimi gibi SEO Kriterlerinin ayrıntılı olarak ele alınarak incelenmesidir.

Web sitenizin ayrıntılı bir SEO analizi, arama motorları için başarılı bir optimizasyonun önemli bir köşe taşıdır. Bu nedenle, bu yazıda size web sitenizi nasıl doğru bir şekilde analiz edeceğinizi göstereceğim. Bu yazının altındaki yorumlar bölümünde sorular ve yapıcı eleştiriler memnuniyetle karşılanmaktadır. SEO Analiz anlatım konumuz dâhil tüm konularımıza yapılan yorumlar bizim için değerlidir.

Doğru yapılmış bir SEO Analizi ve akabinde buna uygun optimizesi ile web sitelerinin arama motorlarında sıralama almaması için hiçbir neden yoktur. SEO Analizi yaparken sadece arama motoru açısından site incelenmez aynı zamanda kullanıcıların ne istediği de öğrenerek özellikle ticari web siteleri için satış potansiyelleri de öngörülebilir. Bu sebeple tüm SEO Uzmanları, web analistler ve Pazarlamacıların çok iyi SEO analizi yapabiliyor olmaları mesleklerin de de ilerlemeleri açısından elzem bir konudur.

SEO Analizi ile web siteleri için 6 ay sonra yapılacak olan işlemlerin planlamasını kolaylıkla yapabilirsiniz. Bu işlemler kervanın yolda düzüldüğü gibi genişleyebilir ve harika işler ortaya çıkarabilirsiniz. Bizde SEO Yarışması için iyi bir SEO Analiz stratejisi ile işe başlamak için bu web sayfasını aynı şekilde iyi bir analiz ile elde geçirmeyi ve stratejimizi o yönde yapmayı düşünüyoruz.

Biz dediğimize bakmayın Bütün bu işlemleri yapan tek kişiyim, kurumsal ağız ile yaza yaza 3. Çoğu şahısla ile yazmaya alışkanlık olduğundan bu şekilde anlam kaymaları çıkabilir.

SEO analizi
SEO analizi

SEO Analizi Nedir?

SEO analizi, bir web sitesinin ne kadar iyi optimize edildiğini anlamak için inceleme sürecidir. SEO analizi yapmak, daha fazla organik trafik yakalamak için web sitesinin arama motorlarındaki sıralamasını iyileştirme fırsatlarını belirlemenize yardımcı olur. İyi bir arama motoru optimizasyonu (SEO) analizi, sayfa içi ve teknik SEO faktörlerini analiz edilerek yapılabilir.

SEO analizinde nelere dikkat edilmelidir?

Detaylı bir SEO analizi yapmadan önce online projenizin hangi aşamada olduğu netleştirilmelidir. Hiç bir SEO art niyetiyle optimize edilmemiş bakir bir web sitesi mi, yoksa sizin tarafınızdan, bir serbest çalışan veya bir SEO ajansı tarafından birkaç kez “optimize edilmiş” bir proje mi?

Geçmişte doğru yapılmamış bir SEO Çalışması varsa ve optimizasyon konusunda hatalar varsa ayrıntılı bir SEO Çalışması ile bu konular hakkında detaylı bilgi sahibi olabilirsiniz. Yapacağınız ilk iş geçmişte yapılmış hataların farkına varıp onları düzeltmeye başlamak olabilir.

Sitenizin hangi optimizasyon seviyesinde olduğuna bağlı olarak, aşağıdaki gönderideki tek tek noktalar atlanabilir. Ancak, genellikle tam ve ayrıntılı bir analiz öneririm. Hatta örn. Bir anahtar kelime analizi yıllar önce yapılmış olsa bile, güvenlik için tekrar güncel bir analiz yapmaktan asla zarar gelmez. İhtiyaçlar ve arama sorguları tekrar tekrar değişiyor ve belki de ilk analizde gözden kaçan bir şey var. Bazen tekrar etmek işin iyi bir sağlaması olmuş olabiliyor.

Başlayalım:

Anahtar kelime analizinde, hedef grup tanımını ve arama amacını tanımlayın

Anahtar kelime analizi yaparak, hangi arama terimlerinin ilginizi çekebileceğini ve hangilerinin sizi ilgilendirmeyeceğini öğrenebilirsiniz. Hedef grubunuzun ne yazdığını, ihtiyaçlarının neler olduğunu ve hangi arama sorgularının çekici bir arama hacmine ve uygun rekabete sahip olduğunu öğrenin.

Asla sadece birkaç arama terimine odaklanmayı unutmayın. Google, eşanlamlıları tanıma konusunda giderek daha iyi hale geliyor ve kişiselleştirilmiş arama yoluyla kullanıcıların sonuçları büyük ölçüde değişiyor. Yani size çıkan sonuçları farklı bir bilgisayar kullanıcısına çıkmayabilir. Artık Google çok akıllı! Ek olarak, web siteniz için belirli anahtar kelimeler için en üst sıralarda yer almanın çok rekabetçi olma riski her zaman vardır ve uzun kuyruklu anahtar kelimeleri içeren (mümkünse) büyük bir anahtar kelime grubuna odaklanmak daha iyidir.  İlerleyen süreçte Detaylı anahtar kelime analizi nasıl yapılır bunu anlatmaya çalışacağım.

kelimeleri yanlış seçerseniz yanlış anlaşılırsınız. 🙂

Önemli anahtar kelimeler için arama amacını sorgulamak da önemlidir. Web sitenizin SEO analizinde, bu nedenle, sizinle alakalı her arama terimi için gerçek arama amacını öğrenmelisiniz. Eğer birisi, örneğin. “Kitap” bu çok genel bir terimdir:

  • İnsanlar daha çok büyükler için kitaplar mı arıyor yoksa küçükler için mi? ( çocuk kitaplarına yöneldik)
  • Çocuk kitapları içinde daha çok Masal ve Dünya klasikleri mi var yoksa özgün yeni şeyler mi?
  • Eğitici kitaplara mı önem veriyorlar sadece zaman geçirmek için mi?
  • ….. Bu tarz soruları sorarak anahtar kelimenin aranma amacını çıkarabilirsiniz.

Arama amacını öğrenmenin en iyi yolu, organik aramada mevcut İLK 10 sıralamasıdır. Ne tür bir web sitesi ve bunun içinde hangi içerik var?

Unutmayın! Ancak hedef kitleye arama sorgularına doğru cevabı verirseniz, Google’da da yükselme şansınız olur. Yanlış bilgilendirme ve yönlendirmeler sadece geçici yükselmelere neden olur. (O da çoğu zaman olmaz!)

Sıralamalar ve rekabet analizi

Siteniz hangi anahtar kelimeler için zaten sıralamalara ulaştı? Analizinizde, her zaman web sitesinin güncel sıralamalarının ne olduğunu sormalısınız. Burada, hangi anahtar kelimelerin başarıyla optimize edildiğini ve hangi anahtar kelimelerin hala optimizasyona ihtiyaç duyduğunu hızlı bir şekilde görebilirsiniz.

Semruhsh veya ahrefs’in yardımıyla kendi web sitenizin ve aynı zamanda rakiplerinizin mevcut sıralamalarını analiz edebilirsiniz. Burada aynı zamanda SEO rekabetinizin şu ana kadar hangi anahtar kelimeleri optimize ettiğini de görebilirsiniz.

SEO analizinde Kullanıcı yönelimi

SEO analizinizde, web sitesinin kullanıcı için yapılıp yapılmadığını, basit ve anlaşılır olup olmadığını kontrol edin. Birkaç saniye içinde, her yeni ziyaretçi, ziyaret edilen web sitesinin sizden ne istediğini ve bunun ne anlama geldiğini anlamalıdır.

Optimum kullanıcı deneyimi sağlayan diğer noktalar:

  • Web sitesinin sayfa yapısı ve bilgi mimarisi: Web sitesinin tüm önemli içeriğine menü üzerinden ve birkaç tıklama ile ulaşılabiliyor mu? Ziyaretçinin farklı alt sayfalara gelmeden önce kaç tıklamaya ihtiyacı var?
  • Web sitesi her cihazda (dizüstü bilgisayarlar, akıllı telefonlar vb.) en iyi şekilde görüntüleniyor mu? Anahtar Kelime: Duyarlı Web Tasarımı
  • Sitenin yapısı nasıl? Metinler iyi okunabilir mi yoksa bir büyüteç mi gerekiyor?
  • Ziyaretçi, web sitesinin konusunu ana sayfada saniyeler giriş yapabiliyor mu? Resimler onları netleştirmeye veya sadece kafa karıştırmaya yardımcı oluyor mu?
  • Site çekici görünüyor mu? Renk ortamı konuyla uyuşuyor mu (renklendirme ve sayfa psikolojisi) yoksa sayfa sevimsiz mi görünüyor?
  • Ziyaretçi için herhangi bir katma değer var mı yoksa site hiçbir fayda sağlamadan reklam ile mi dolu?
  • Vaka çalışmaları, SSL Sertifikaları, tüketici incelemeleri gibi güven sinyalleri kullanılıyor mu? (Ticari siteler için önemlidir.)
  • Hakkımızda” sayfası var mı? Özellikle bloglar ve daha küçük servis sağlayıcılar bu sayfa ile çok güçlü puanlar alabilir.

Google Analytics ve Arama Konsolu

Google’ın web sitenizle ilgili sorun yaşayıp yaşamadığını öğrenmek için Search Console (Arama Konsolu) verileri kullanabilirsiniz. Hala Search Console kaydınızı yapmadıysanız hemen yapmanızı öneririm. https://search.google.com/search-console/about Bu nedenle, bir SEO analizi sırasında Search Console’daki verileri de dikkate almalısınız. Bu araç, tüm web yöneticileri için Google’ın en etkili aracıdır. Ayrıca bu araçla web sitenizin indekslenme durumunu kontrol edebilir, tıklama sayısını ve kısmen sayfanızın sıralamasını dikkate alabilir ve daha birçok faydalı analiz yapabilirsiniz.

Web sitenizin ziyaretçilerini Google Analytics üzerinden takip edersiniz. Burada, bir SEO analizinde, özellikle hangi sayfalarda çok fazla trafik olduğu gözlemleyebilirsiniz. Hatta Bekleme süresinin ve hemen çıkma oranının değerlendirilmesi de çok mantıklıdır.

İçeriğin değerlendirilmesi

Ne yazık ki, web sitesindeki içerik hala birçok kişi tarafından ihmal edilmektedir. İçerik sadece Google için değil, okuyucularınız için de yazılmalıdır. Ancak kullanıcılar için yazılan içerikler sayesinde Google sizi daha iyi sıralamalarla ödüllendirecektir. İçerik oluştururken şunlara önemle dikkat edilmelidir.

Okunabilirlik

Metinler iyi okunabiliyor mu? Yazı tipi boyutu hala uyuyor mu? Okunması kolay bir yazı tipi kullanılıyor mu? Sitenize her yaştan insanlar giriş yapabilir bu sebeple en iyi okunabilirlik seviyesine çıkmak önemlidir.

Kalite

Metinler gerçeğe karşılık geliyor mu? Metinler iyi araştırılmış olgusal bir metne ayak uydurabilir mi yoksa alakasız reklam metinleri mi? Çok önemli bir konu, Yazılan içerikler yazılmak için yazılmamalıdır. Bizde SEO  yarışması için yapmış olduğumuz bu web sayfası için her gün farklı içerikler yazabilirdik fakat Yazmak için yazmak hiçbir zaman istemedik!

Yinelenen İçerik

Web sitesindeki metinler benzersiz mi yoksa diğer alt sayfalarda veya hatta tamamen farklı web sitelerinde birkaç kez mi görünüyorlar? Özgün yazılmış yazılar ve görseller arama motoru için ilk istenilen kriterler içindedir. Bu sadece haber siteleri için geçerli bir kavram değildir, Haber siteleri tamamen kopya içerikler ile de sıralama alabilir. Özellikle Türkiye’de haber siteleri bunu bildiğinden saçma sapan konular ve haber mantığından çok uzak web sayfaları türeterek kullanıcıların ömürlerini tüketmektedir.

Yarışma (Rekabet)

Yarışma dediğimiz zaman SEO analiz sıralama yarışması ile ilgili bir metin araya sıkıştıracağımızı mı sandınız. Merak etmeyin onunla ilgili değil J Metinler rekabete dayanabilir mi? Buradaki bilgi içeriği nedir? Metinleri bilgi yoğunluğu açısından daha mı iyi?

Teknik SEO

Herhangi bir SEO analizinde zorunlu değerlendirmeler içinde sitenin teknik değerlendirmelerini eklemeliyiz. Piyasa da teknik SEO Uygulamalarını yapabilen onlarca uygulama mevcuttur bunların bazıları ücretsiz olurken bazıları ücretli ve çok daha geniş detaylı bilgiler sunmaktadır. Küçük bir web siteniz var ve kendi başınıza bir şeyler yapmak istiyorsanız Google arama konsolu (Search Console) veya Ahrefs, Semruhs gibi dünya çapında bilinen online SEO Analiz araçlarını kullanmanızı öneriyorum. SEO Analiz araçları ile ilgili ilerleyen süreçte kapsamlı bir içerik oluşturmayı planlıyoruz.

Yükleme zamanı

Site hızı yani Yükleme zamanı Bazen Türkiye’de aşırı bir şekilde abartılıyor, bu sebeple bu konunun detayına fazla inmeden önemli bir konu olduğunu vurgulamak istiyoruz.

Her SEO analizinde yükleme süreleri (Site açılış hızı) dikkate alınmalıdır. Sayfanız ne kadar uzun yüklenirse, ziyaretçileriniz ve sıralamalarınız için o kadar kötü olur. Google’in Kendi sitesi olan https://www.thinkwithgoogle.com/intl/tr-tr/feature/testmysite/ ile web sitenizin yüklenme sürelerini detaylı bir analize tabi tutabilirsiniz.

Bu arada bizde bu web sayfasını iyice optimize etmemiz gerektiğini anlamış olduk! Bir web sayfası için ortalama açılış süresinin 2-5 sayfa civarı olduğunu ön görmekteyiz.

Sunucu Günlük Dosyaları

Sunucu günlük dosyalarının analizi, Google tarayıcısının sayfanızı ne sıklıkla ziyaret ettiği hakkında bilgi sağlayabilir. Özellikle çok sayıda alt sayfaya sahip çok büyük web sitelerinde, Google Crawler sayfaya çok nadiren gelirse sıralama ve indeksleme ile ilgili sorunlar ortaya çıkabilir.

Kaynak kodundaki hatalar

Web sitesi veya şablon iyi programlandı mı ve yalnızca birkaç hatayla mı? Yoksa Google Crawl için hayatı zorlaştıran çok sayıda programlama hatası mı var? W3.org web sitesinde web sitenizi bu şekilde analiz edebilirsiniz. Birkaç hatanın panik yapmak için bir neden olmadığını unutmayın ;-).

Teknik SEO’da, kontrol edilmesi gereken çeşitli başka faktörler vardır. Bunlar örn.

  • Alternatif bağlantı hataları (Kırık iç ve dış bağlantılar, Yanlış yazılmış iç linkleme vs.)
  • Sayfa Başlığı ve Meta Açıklaması
  • Optimize edilmemiş görseller
  • XML Site Haritası
  • Başlık yapısı (H1 başlıklarının doğru kullanılması vb.)

Backlinkler (Bağlantılar)

Backlink olarak da adlandırılan bağlantılar, bugün Google’da iyi sıralamalar için hala çok önemlidir. Bu nedenle, her analizde iç ve dış bağlantıları analiz etmek de önemlidir.

Dahili bağlantı

Her şeyden önce, bir web sitesindeki dahili bağlantılar, Google hangi alt sayfaların özellikle önemli olduğunu ve hangilerinin önemli olmadığını göstermek için son derece önemlidir. İyi sıralamalar elde etmek istediğiniz önemli açılış sayfaları, onlara mümkün olduğunca fazla bağlantı gücü dağıtmak için yoğun bir şekilde dahili olarak bağlanmalıdır. Tabi bunun doğru yapılanı makbuldür. Önüne gelen alakasız sayfalardan çıkılan iç ve dış bağlantılar için sıralama konusu aynı anlamı taşımaz.. Bir gün bakmışsınız sadece yanlış bağlantı alma veya iç linkleme yapma yüzünden sıralamalardan düşmeye başlamışsınız.

Harici bağlantı

Site içi bağlantıyı vermek kolay, peki diğer web siteleri sizin sitenizden bahsedip neden linklerini sitelerine koysunlar. Onlar için gerçekten faydalı içerikler sunuyor musunuz? Eğer öyle değilse alakalı web sitelerinden ücretli bağlantılar da satın alarak bu açığınızı kapatabilirsiniz, fakat bu biraz pahalı olabilir.

Bağlantı profili OffPage analizi

Şimdiye kadar hangi bağlantılar kuruldu? Manipülasyon şüphesi olabilir mi? Geri bağlantıları analiz etmek, herhangi bir SEO analizinin çok önemli bir parçasıdır. Özellikle sektöre göre analiz yapabilmek için rakip sitelerin bağlantı profillerini de incelemek sıralama alma açısından zaman kazandırabilir.

SEO Analizi neden bu kadar önemli?

Ayrıntılı bir SEO analizi, bir web sitesinin mevcut SEO durumunu belirlemek için son derece önemlidir. SEO Analizi ile, optimizasyon potansiyelleri keşfedilebilir ve bir SEO stratejisi veya yol haritası oluşturulabilir.

Anlamlı bir analiz olmadan, web sitenizi yalnızca şans eseri optimize edeceksiniz ve hepimizin bildiği gibi, bu gerçekten yardımcı olamaz.

SEO analizi önemlidir çünkü web sitenizin arama motoru sonuç sayfalarındaki sıralamasını iyileştirmek için stratejik kararlar almanıza yardımcı olur. SEO analizinin önemi, daha üst sıralarda yer almak, daha fazla trafik elde etmek ve alakalı sorgular için daha fazla dönüşüm elde etmek için etkili bir SEO kampanyası oluşturmak için çok önemlidir.

Bir web sitesinde SEO Analizi yaparken, SEO stratejilerinizi geliştirebileceğiniz önemli bulmuş olacaksınız.

SEO analizinin amacı, sitedeki en zayıf sayfaları belirlemek ve sayfa içi optimizasyon ve teknik SEO faktörlerinde iyileştirmeler yapmaktır.

Web sitenizin tamamındaki SEO analizi yaparak, Google algoritmasının tarama yapması ve hedef arama sorgularınız için daha yüksek dizine eklemesi için mevcut içeriğinizi daha iyi hale getirmek için ihtiyaç duyabileceğiniz bilgileri keşfedeceksiniz.

Yazı Kategorisi
SEO

Tüm Yorumlar

  • Arkadaş SEO analizi ile ilgili koyduğun video tüm konsantrasyonumu bozdu, gülmekten ne okuduğumu anladım nede aklıma bir şey girdi defalarca izledim o kısmını geberdim gülmekten… Adamlar bu işi yapmış Bu arada hangi film bu?

    Kerim Soylu 8 Şubat 2022 14:02 Yanıtla

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir