SEO

2022 Yılında En önemli Google SEO ipuçları

7 Mart 2022
Google SEO ipuçları
1499
Views

SEO yaklaşımınızı yeniden icat etmek mi istiyorsunuz?

O halde doğru yerdesiniz.

Bu makalede, 2022 için takip edilmesi çok önemli olacak bazı Google SEO ipuçları konusunda size göstermiş olacağız.

Rakibinizin sizi yakalamasına izin veremezsiniz! Bu nedenle, online pazarlama stratejilerinizi de yeniden tanımlamayı planlıyorsanız, trendlere ayak uydurmak çok önemlidir. İşte bu yüzden burada, 2022’de yararlanabilmeniz için izlemeniz gereken akıllıca Google SEO ipuçlarının bir listesini hazırladık. Bunlar hakkında daha fazla bilgi edinmek için takip edin.

Arama motoru Kaliteyi artırmak ve Kullanıcılarına en iyi sonuçları verebilmek adına düzenli olarak güncellemeler yapıyor. Bunun sebebi Yapay zeka zamanla bazı sırlarını SEO Uzmanlarına kaptırarak manipülasyona uğruyor ve çoğu zaman kandırılabiliyor. Bunu en aza indirmek arama motorunun görevi ve bunu çok iyi yapıyor.

SEO dünyası sürekli gelişiyor ve hiçbir şey aynı kalmıyor. Aslında, SEO uygulamalarında yıllar içinde birçok değişiklik oldu ve değişiklikler gün geçtikçe daha sık olmaya devam ediyor gibi görünüyor. Web siteniz için otorite oluşturmaya daha fazla önem verilmektedir; bu, yalnızca arama motoru optimizasyonu açısından sizi etkilemekle kalmaz, aynı zamanda Online güvenilirlik oluşturmanıza da yardımcı olur.

Google SEO İpuçları 2022

2002 yılında SEO’ya yeni başlamış olabilirsiniz, ancak 2022’de ya manyak bir dijital pazarlama dehası ya da işsiz bir dijital samuray olacaksınız. Yaklaşan değişime hazır mısınız?

1. Konusunda Hakim Yazar İçerikleri

EAT (Uzmanlık, Yetkililik, Güvenilirlik) 2022’de hala çok önemli bir SEO faktörüdür. Web sitenizin EAT skorunu iyileştirmenin giderek yaygınlaşan bir yolu yazar sayfaları oluşturmaktır. Bu, özellikle içeriklerini yazan birden fazla düzenli yazarın bulunduğu web siteleri için önemlidir.

Bir yazar sayfası, belirli bir makalenin veya blog gönderisinin yazarı hakkında bilgi içermelidir. Şunları içermelidir:

+ onlar kim

+ne yaparlar

+İçeriği yazabilmek için Ne gibi niteliklere sahipler?

Bu, okuyucuların alanınızda yasal uzmanlığa sahip olduğunuzdan emin olmanıza yardımcı olabilir. site İçeriğiniz bir doktor, avukat veya kendi alanında diploması veya sertifikası olan başka bir profesyonel tarafından yazılmışsa, bu tür kimlik bilgileri veya deneyime sahip olmayan biri tarafından yazıldığından daha güvenilir olarak kabul edilmesi muhtemeldir.

Web sitenizdeki her bir içeriğin yazarı hakkında bilgi verdiğinizde, içeriği yazan kişinin tartışılan konuda meşru uzmanlığa ve yetkiye sahip olduğuna dair kanıt sağlamış olursunuz. Bu konuyu Türkiye’de en iyi Ayhan KARAMAN ve ekibinin uyguladığını düşünüyoruz. Hem dijital pazarlama hem de SEO Konusunda bu uzmanın Ne yaptığını takip etmek bu iş içinde olan kişiler için oldukça faydalı olacaktır.

2. İlgi çekici Başlıklar Oluşturun

Arama motoru optimizasyonu hareketli bir hedeftir. Dün işe yarayan bugün işe yaramayabilir. Ancak, arama sonuçlarında insanların sitenizi tıklamasını istiyorsanız, 2022’de ilgi çekici başlık etiketleri yazmanız yine de önemli.

Başlık etiketleri, sayfadaki en önemli ikinci SEO faktörüdür (genel içerikten hemen sonra), bu nedenle sitenize organik trafik çekmeleri için onları nasıl yeniden yazacağınızı öğrenmeniz çok önemlidir.

Yıllardır aynı taktikleri kullanıyorsanız, etkili başlık etiketleri yazmak her zamankinden daha zor olabilir. Ama umutsuzluğa kapılmayın! TO’nuzu iyileştirmenize ve aynı zamanda sıralamalarınızı yükseltmenize yardımcı olacak birkaç basit adım vardır.

Duygu, bir başlıkta dikkate alınması gereken en önemli faktördür.

  • İnsanlar duyguları ile arama yapar. Bu, kendileriyle etkileşime giren bir kelimeye tıklama olasılıklarının daha yüksek olduğu anlamına gelir.
  • Arama yapan kişinin sorgusuyla aynı konu hakkında olduğundan emin olmak istersiniz. Başlığınıza veya açıklamanıza belirli ayrıntılar eklemek, insanların aradıklarını bulmasını kolaylaştırır.
  • Güçlü kelimeler SEO’da önemlidir. İyi bir meta başlık ve açıklamanın ne olduğu konusunda birçok araştırma yapılmıştır.

3. FAQ Şeması (Sık sorulan Sorular Şeması)

Bir FAQ şeması kullanın. Bir SSS şeması eklemek, bu stratejiyi bir adım daha ileri götürür, çünkü SSS sayfanızın bir kısmını sitenizden çeker ve SERP’lerde vurgular. Bu, Google’da arama yapan kişilere sitenize tıklamadan ulaşmanıza olanak tanır; yani, sorularının yanıtını arama sonuçlarında görene kadar işletmenizin varlığından bile haberdar olmayabilirler.

Soru özellikle popülerse veya bu sorunun yanıtı özellikle arama yapan kişinin sorgusuyla alakalıysa, SERP’lerde SSS sayfasının göründüğünü görebilirsiniz.

4. Kaliteli ve Derinlemesine Anlatım içeren Makaleler Yazın (Güçlü Sayfalar)

İşletme sahipleri ve pazarlamacılar, web sitelerinin arama motoru sonuçlarındaki konumlarını sürekli olarak iyileştirmeye çalıştıklarından, ortak bir strateji, 300 ila 1.000 kelime arasında olma eğiliminde olan ve genellikle bir konuyla ilgili yalnızca yüzey düzeyinde bilgiler içeren sık blog gönderileri yayınlamaktır. Sitenizde sık gönderilerin ve çok miktarda içeriğin bulunmasının arama motoru optimizasyonu (SEO) çabaları için yararlı olduğu inkar edilemezken, içeriğin kalitesi de önemlidir. Ne yazık ki, birçok marka, kaliteye, içeriğin hedef kitlesine nasıl hizmet edeceğine veya genel pazarlama stratejilerini nasıl geliştirdiğine yeterince dikkat etmeden sayfalarca içerik üretmek için çok fazla zaman ve çaba harcıyor. Bu, markaların çabalarına rağmen,

Bu zorluğun bir çözümü, uzun biçimli makaleler oluşturmaktır. Uzun biçimli makaleler genellikle 2.000 ila 4.000 kelime uzunluğundadır ve geleneksel blog gönderilerinden daha fazla derinlik sunar. Örneğin, 2022 için arama motoru optimizasyonu eğilimleri hakkında bir gönderi geliştiriyorsanız, uzun biçimli bir makale, markaların bu yıl farkında olması gereken farklı trendler hakkında daha kısa bir makale veya gönderiye kıyasla daha fazla ayrıntı içerecektir. Ayrıca daha fazla örnek sağlayacaktır.

5. Sekmeli İçerikler kullanın!

Sekmeli içeriğin SEO açısından avantajlarından bahsedeceğiz.

Sekmeli içerik, web sitenizi temizlemenin ve arama motorlarının taramasını kolaylaştırmanın çok kolay bir yoludur. Bu, görsel çekiciliğe yardımcı olabilir, ancak aynı zamanda kullanıcılarınızın aradıklarını bulmalarını daha hızlı hale getirebilir.

Bunun harika bir örneği Amazon’dur. Binlerce ürüne sahipler, bu nedenle bir ürün sayfasına giderseniz, sayfadaki içerik miktarı sizi bunaltabilir.

Ancak sekmeli içerikle bu bilgileri bölümlere ayırabilir ve çok daha yönetilebilir hale getirebilirsiniz. Bu hem kullanıcı hem de arama motorları için faydalıdır.

Bazı insanlar yanlışlıkla bu tür içeriğin Google’ın yönergelerine aykırı olduğuna inanıyor, ancak aslında öyle değil. Gizli metnin veya gizli bağlantıların yönergelerine aykırı olduğunu söylüyorlar, ancak sekmeli içerik hiç gizli değil. Kullanıcının hemen önündedir, bu yüzden sayfaya nasıl erişirlerse erişsinler onu göreceklerdir.

Ayrıca, sekmeleri kullanırken, her sekmenin kendi web sayfası olarak (başlık etiketi ve açıklama meta etiketiyle birlikte) tek başına durması gerektiğini, böylece arama motorlarının yalnızca alakalı içeriği bulmak için diğer tüm sekmelere bakmasına gerek olmadığını da belirtmek önemlidir. Eğer wordpress kullanıyorsanız bir çok eklenti ile sekmeli içerik ekleme özelliğini kolayca yapabilirsiniz.

6. Dahili Bağlantı optimizasyonu

Dahili bağlantılar, arama motoru tarayıcılarının bir web sitesinde gezinmesine izin veren sanal yollardır. Googlebot’un sayfaları bulmasına, bağlamlarını anlamasına ve web sitesi yapısını düzenlemesine yardımcı olurlar.

Dahili bağlantı optimizasyonu, genel sıralama faktörlerinizi iyileştirmek için en etkili ve en kolay sayfa içi SEO tekniklerinden biridir.

Örneğin, Google arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler) üst sıralarda yer alan bir blog gönderiniz varsa ve başka bir blog gönderisinin daha üst sıralarda yer almasına yardımcı olmak istiyorsanız, düşük sıralı gönderiye dahili bir bağlantı eklersiniz.

Dahili bağlantı, kullanıcıları kendi sitenizdeki alakalı içeriğe yönlendirerek, tek bir içerik parçası içinde birden çok anahtar kelimeyi hedefleme fırsatı sunar. Bu, bağlamsal bağlantılar aracılığıyla, yani bir blog içindeki belirli bir kelime veya kelime öbeği için bir köprü sağlayarak yapılabilir.

7. İtibar Araştırması

İtibar araştırması, kullanıcılar tarafından çeşitli forumlar, bloglar ve Facebook, Twitter ve diğerleri gibi sosyal medya kaynaklarında yapılan geri bildirimlerin, yorumların ve tartışmaların değerlendirilmesi sürecidir. İtibar araştırmasının birincil amacı, kullanıcıların marka veya ürün hakkındaki duygularını bulmaktır. Pazarlamacıların, çevrimiçi itibarlarını yönetmek için insanların ürünleri hakkında ne söylediklerini anlamalarına yardımcı olur.

İtibar araştırması internet üzerindeki olası tüm kaynaklar izlenerek manuel olarak yapılabileceği gibi Google Alerts, SocialMention vb. araçlar kullanılarak da gerçekleştirilebilir.

İtibar araştırması yapmanın başlıca avantajları aşağıda listelenmiştir:

  • Müşterilerinizi daha iyi anlamanıza yardımcı olur. İnsanların ürününüz hakkında söylediklerini dinlediğinizde, müşterinin ürününüzden/markanızdan beklentileri hakkında bir fikir verir. Ayrıca, ürününüzü buna göre geliştirebilmeniz için kullanıcı ihtiyaçları hakkında daha fazla bilgi edinmenize yardımcı olur.
  • Müşterilerin ürününüz hakkında geri bildirimde bulunmalarını beklemek zorunda değilsiniz çünkü onlar zaten gerçek zamanlı olarak geri bildirim veriyorlar. Bloglar, sosyal medya siteleri gibi internette vakitlerinin çoğunu geçirdikleri sitelerden rahatlıkla dinleyebilirsiniz.
  • Kendileri için iyi bir itibar oluşturmada başarılı olan sektörünüzdeki diğer markalardan öğrenmenize yardımcı olur. dahil edebilirsiniz

8. Son tıklanan olun!

Arama motoru kullanıcılarını memnun edebilmek için elinden geleni yapıyor. Kullanıcılar aradıklarını buluyor mu yoksa boşa zaman mı kayıp ediyor hepsini kontrol ediyor. Kullanıcılar bir sayfada aradıklarını bulamadıkları zaman bir sonraki sayfaya gidip gitmediklerini çok merak ediyorlar.

Özellikle Son girilen sayfa olmak çok önemlidir. Google kullanıcının bu sayfada aradığını bulduğu anlamına gelir ve bir sonraki aramalarda daha önce bu sayfayı ilk sıralara doğru gönderir.

9. Backlink

Bir SEO ip ucu veriyorsanız backlink kavramından bahsetmiyorsanız tamamen eksik ip ucu vermiş olursunuz. SEO Var olduğu günden beri backlink her zaman önemli. Bir SEO İşini tarla sürümünden, hasat kısmına kadar düşünürsek backlink o işin gübrelemesidir. Doğru zamanda iyi gübreleme yaparsanız ürünlerde harika gelişim olur.

Mevcut senaryoda, herhangi bir geri bağlantınız yoksa web sitenize organik trafik çekmek zordur. Geri bağlantılar, dış kaynaklardan bir referans olarak kabul edilir. Google ve Bing gibi arama motorları, herhangi bir web sitesini sıralarken geri bağlantıların kalitesini dikkate alır.

Arama motorları, dizinlerinde belirli bir web sitesini sıralarken yüksek kaliteli geri bağlantıların sayısını dikkate alır.

SEO için geri bağlantının birçok avantajı vardır:

  • Alan adı yetkinizi ve sayfa yetkinizi geliştirmenize yardımcı olur.
  • Yönlendirme trafiğinizi artırır.
  • Marka bilinirliğinizi artırır.

Geri bağlantı oluştururken Alakalı, Kaliteli ve doğal olmasına önem verin. Fazla abartmadan rakiplerinizi de göz önünde bulundurarak backlink alımı yapmanız her zaman önemlidir.

Eğer SEO (Arama motoru optimizasyonu ile ilgileniyorsanız güncel kalmak zorundasınız! Arama motoru kendini güncelliyor ve güncellemeye devam edecek! 2022 yılı için çok işinize yarayacak bu listeye bir kaç ekleme ile ilk sıralardaki yerinizi alın rakiplerinizin önüne geçin.

Yazı Kategorisi
SEO

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir