SEO

En iyi Anahtar Kelime bulma Araçları 2022

5 Mart 2022
Anahtar Kelime bulma Araçları
1741
Views

En iyi anahtar kelime bulma araçları, sizin için birkaç saniye içinde binlerce yüksek hacimli anahtar kelime bulabilir. Size hangi terimlerin en popüler olduğunu ve onlar için sıralamaya girmeye değip değmeyeceğini söyleyecekler. Anahtar kelime araştırması, modern SEO’nun çok önemli bir unsurudur.

Arama motoru optimizasyonu (SEO), başarılı bir şekilde oluşturulmuş bir web sitesi için en etkili pazarlama taktiklerinden biridir. Ancak bu, bazı anahtar kelimeler eklemek ve en iyisini ummak kadar basit değil. web sitelerinin SEO skorunu gerçekten artırmak istiyorsanız, alakalı anahtar kelimeler kullanmanız ve içeriğinizi bu anahtar kelimeleri göz önünde bulundurarak optimize etmeniz gerekir.

SEO için anahtar kelime araştırması, artık blog gönderilerine çok sayıda “hedef anahtar kelime” eklemek ve en iyisini ummakla ilgili değil. Modern içerik yazarı, hedef kitlenin ne tür içerik görmek istediğini doğru bir şekilde tanımlayabilen bir dizi araca ihtiyaç duyar.

Anahtar kelime araştırması, başarılı SEO Analiz için çok önemli bir faktördür. Kabul edelim; kaliteli anahtar kelimeler olmadan içeriğiniz, ulaşmaya çalıştığınız kişiler tarafından asla görülmeyebilir. Bu nedenle, içeriğiniz için mükemmel anahtar kelimeleri keşfetmek, keşfetmek ve planlamak için favori araçlarımızdan bazılarını derledik.

Anahtar Kelime araştırması neden önemlidir?

Anahtar kelime araştırması, SEO’nun önemli bir unsurudur çünkü insanların çevrimiçi olarak ne aradığını anlamanıza yardımcı olur. Hedef kitlenizin ihtiyaç duydukları ürün ve hizmetleri bulmak için kullandığı ifadeleri, kelimeleri ve konuları bilmek, daha etkili bir web sitesi ve daha ilgi çekici içerik oluşturmanıza yardımcı olabilir.

Anahtar kelime araştırmasından elde ettiğiniz içgüdü, müşterilerinizin işletmeniz, ürünleriniz ve hizmetleriniz hakkında nasıl düşündüklerini ve çözmeye çalıştıkları sorunları daha iyi anlamanızı da sağlayabilir.

Anahtar Kelime Araştırmasında üç Ana unsur!

Anahtar kelime araştırması yaparken dikkat edilmesi gereken üç ana unsur vardır.

Anahtar kelime zorluğu: Bir anahtar kelime için rekabet düzeyi, genellikle, sayfalarının meta verilerinde veya içeriğinde o terimle rekabet eden sayfaların sayısı ile temsil edilir. Yeni, küçük işletmeler genellikle düşük zorluktaki anahtar kelimeleri hedefleyerek başlar, ancak bunun için sıralamanın zaman ve para gerektirebileceği ve büyük pazarlama bütçeleri olan büyük markalara karşı rekabet edebileceğiniz konusunda uyarılmalıdır.

Arama amacı: Bu, kullanıcının bir terim aramadaki hedeflerini ifade eder. Birisi ‘çiçekçiler’ için arama yaptığında, bölgesindeki çiçekçilerin bir listesini, çiçek yetiştirmeyle ilgili ipuçlarını veya çiçek aranjmanları satın alabilecekleri bir mağaza arıyor olabilir. Arama motoru, dizine eklediği içeriğe dayalı olarak sorgularını yanıtlamaya çalışacaktır, ancak işletmeler, hedef kitlelerinin gerçek ihtiyaçlarına uygun anahtar kelimelere odaklanmalıdır.

Arama hacmi: Etrafında bir kampanya başlatmadan önce, belirli bir anahtar kelimeyi kaç kişinin aradığını bilmek önemlidir. Ayda sadece 10 kişi ‘ucuz çiçek al’ diye arama yapıyorsa, yine de kâr marjınız düşükse, onları hedeflemenin pek bir anlamı olmayabilir.

En iyi Anahtar kelime Bulma Araçları Nelerdir?

Rakipler

Evet Rakipler diye bir araç mı var diye düşünüyorsunuzdur. Nereden bulabilirim de bunu kullanabilirim? Tabi ki Sıfırdan bir web sitesi kuruyorsanız referans alacağınız en iyi veri rakiplerdir. Tabi ki rakipleri analiz araçları ile taratıp güzelce anahtar kelime çıkarmak en iyisi fakat rakipleri incelemeden Anahtar kelime araştırmasına girmeyin!

Jaaxy Anahtar Kelime Bulma aracı

Jaaxy benzersiz bir araçtır, araştırma ve analizin birleşimi, İnternet pazarlamasının hangi aşamasında olurlarsa olsunlar herkese yardımcı olabilecek harika ve kullanışlı bir araçtır. Jaaxy’nin arkasındaki teknoloji ve bilim karmaşıktır ve hızlı garanti için desteğe ihtiyacınız olabilir. büyüyen iş ama sonunda buna değecek.

Soovle

Soovle, diğer arama motorlarından gelen sonuçları toplayan bir arama motorudur. Her tür arama motorunu araması dışında, Google Anında Arama’daki Google’a benzer. Buradaki fikir, aralarında geçiş yapmak zorunda kalmadan birden fazla siteden sonuç alabilmenizdir. Böylece her web sitesinde arama yapmak yerine, sorgunuzu tek bir kutuya yazarak Wikipedia, Yahoo, Answers, YouTube ve daha pek çok yerden sonuç alabilirsiniz. Ayrıca, istediğiniz diğer web sitelerini veya RSS beslemelerini de ekleyebilirsiniz.

Ubersuggest Anahtar kelime aracı

İlk kez kullandığınızda, Ubersuggest anahtar kelime araştırma aracının internet pazarlamacılığı gereksinimlerinizin çoğuna büyük ölçüde yardımcı olduğunu göreceksiniz. Üretilen veriler ve sonuçlar her zaman değerlidir ve Ubersuggest sitesi hiçbir koşul eklenmeden ücretsizdir. Bu aracı verimli bir şekilde kullanmak istiyorsanız, bu aracı nasıl kullanacağınızı öğrenmeye başlamadan önce bu araçla ilgili tüm blog yazılarını okumak için buraya gidin. İşaretlediğinizden emin olun!

Google Search Console (Google Arama konsolu)

Google Search Console’un içinde “Performans Raporu” adı verilen bir özellik var.

Sitenizin belirli anahtar kelimelerden ne kadar trafik aldığını… ve daha da önemlisi… hangi anahtar kelimelerin sitenize en çok ziyaretçi gönderdiğini gösterir.

Yapmanız gerekenler:

1. Google Arama Konsoluna gidin ve soldaki menüden “Performans” seçeneğine tıklayın.

2. “Ara”ya tıklayın

3. Üst gezinme çubuğundaki “Sorgular”a tıklayın

4. Üst gezinme çubuğundaki “Konum”a tıklayın

Ahrefs Anahtar Kelime Bulucu

Ahrefs Türkiye’de ve Dünyada en çok tercih edilen SEO Araçlarından biridir. Bu aracın anahtar kelime bulma aracı oldukça gelişmiştir, şu özelliklerden faydalanabilirsiniz.

Anahtar kelime zorluğu: Anahtar Kelime Gezgini, belirli bir anahtar kelime için ilk 10 arama sonuçlarında yer almanın ne kadar zor olacağını belirlemenize yardımcı olur. Bunu, en zoru 100 olmak üzere 1’den 100’e kadar bir Anahtar Kelime Zorluk puanı hesaplayarak yapar.

Tıklamalar — hedef anahtar kelimeniz için arama sonuçlarına yapılan aylık ortalama tıklama sayısını gösterir.

Hacim — hedef anahtar kelimeniz için aylık ortalama arama sayısını gösterir.

TBM — hedef anahtar kelimeniz için gösterilen reklamların ortalama tıklama başına maliyetini gösterir.

PPC Zorluğu — Google Ads’de (eski adıyla Google AdWords) hedef anahtar kelimenize karşı reklam yayınlamanın ne kadar zor olacağını belirtir.

Ana konu — hedef anahtar kelimenizin hangi daha geniş konuya ait olduğunu belirtir.

SERP özellikleri — SERP, Arama Motoru Sonuçları Sayfası anlamına gelir ve resimler, videolar, öne çıkan snippet’ler veya bilgi paneli girişleri gibi arama sonuçlarında görünebilecek çeşitli içerik türlerini ifade eder. Bu bölüm, hedef anahtar kelimeniz için arama sonuçlarında bu özelliklerin hangi türlerinin ve ne sıklıkta göründüğünü tanımlar.

WordStream Anahtar kelime aracı

Arama hacmi ve TBM verilerinin yanı sıra, Wordstream anahtar kelime aracı, hedef anahtar kelimenizin nasıl kullanıldığına ilişkin bilgileri de gösterir. Anahtar kelimelerinizin ve aramalarınızın bir CSV dosyasını bile indirebilirsiniz.

SECockpit Anahtar Kelime bulma aracı

İsmi dolayısı ile benim içimde her zaman komik bir his uyandıran harika bir Anahtar kelime bulma aracı. Anahtar kelime araştırma araçlarından oluşan bir İsviçre Çakısı arıyorsanız, SECockpit bu iş için oldukça faydalı.

SECockpit’in ana özellikleri şunları içerir:

  • Büyük bir anahtar kelime veritabanı (1 milyardan fazla) ve günlük olarak güncellenir.
  • Aylık 100 milyondan fazla arama içeren bir arama hacmi veritabanı (ayrıca günlük olarak güncellenir).
  • Tahmini trafik değerleri, geri bağlantı sayısı ve daha fazlasını içeren rakip analizi.
  • SERP analizi (her bir anahtar kelime için en iyi 10 Google sonuçlarında tam olarak neyin göründüğünü görebilirsiniz).

Google Anahtar Kelime Planlayıcı

Google Anahtar kelime planlayıcı diğer anahtar kelime araştırma araçlarının çoğuna kıyasla oldukça basit. Basittir, ücretsizdir ve doğrudan AdWords ile beraber kullanılır.

Ancak süslü özelliklerde eksik olan şeyi, devasa veritabanında telafi ediyor. Google, her gün trilyonlarca arama terimi hakkında veri toplar ve bu verileri, insanların ne aradığına dair bir fikir edinmek için kullanabilir.

Peki neden kullanalım? Çünkü ondan aldığınız veriler doğrudan Google’dan geliyor. Dünyanın en iyi verisi arama motorunun direkt kendisinden gelen veridir.

Keywordtool.io Anahtar kelime bulma aracı

Keywordtool.io , tıpkı Ahrefs ve Soovle gibi bir Google Önerme kazıyıcıdır.

KeywordTool’u benzersiz yapan nedir?

Aracın kullanıcı ara yüzü basit ve kullanımı kolaydır, bu da onu yeni başlayanlar için mükemmel kılar.

Ayrıca, ücretli planları aracılığıyla arama hacmi, TBM ve rekabet verileri gibi birçok kullanışlı özelliğe sahiptir.

Ranksonic Anahtar kelime aracı

Ranksonic.com, yalnızca anahtar kelimelere odaklanmakla kalmayıp aynı zamanda içerik, rekabet analizi ve site yapısı analizi hakkında da bilgi veren, çoğunlukla bilinmeyen ancak değerli bir anahtar kelime analiz aracıdır. Bu, onu daha büyük bir dijital pazarlama stratejisinin parçası olarak dahil edilmesi gereken çok yönlü bir araç haline getiriyor.

MOZ Anahtar kelime bulma aracı

Moz belki de Dünyada en çok kullanılan SEO Analiz araçlarından biri olarak yerini koruyordur. DA ve PA (domain ve sayfa otoritesi) gibi verdikleri rankları bir çok kullanıcı arama motorunun gerçek değeri olduğunu bile düşünmektedir.

Moz’un Anahtar Kelime Gezgini, yan anahtar kelime fikirleri bulma konusunda harika bir iş çıkarıyor. Örneğin, “kilo kaybı” gibi bir tohum anahtar kelime alın. Diğer araçların çoğu gibi, yakından alakalı anahtar kelimelerin bir listesini alırsınız:

Ama sonra Moz harika bir şey yapar…

İnsanların o konu hakkında sorduğu soruları da bulur..

Google Trends

Yine arama motorunun direkt olarak kendisinden alacağınız ve güncel olan bir araç daha.

Anahtar kelime araştırması söz konusu olduğunda, Google Trends, insanların ne aradığını görmenin harika bir yoludur.

Anahtar kelime araştırması için Google Trendler’i kullanmanın iki yolu vardır:

1. Bir Google Trends araması başlatmak için, sorgunuzu sayfanın üst kısmındaki (“Konuları ve sorguları keşfet” yazan) arama kutusuna yazmanız yeterlidir.

2. Belirli bir anahtar kelimenin ne kadar popüler olduğunu görmek istiyorsanız, açılır menüden ona tıklamanız yeterlidir:

Örneğin, “çikolatalı kurabiye tarifinin “çikolatalı kurabiye hamurundan” daha popüler olduğunu görebilirsiniz. Ayrıca çikolatalı kurabiye tarifleri arayan kişilerin bu kelimeleri ayrı ayrı aramak yerine birlikte arama eğiliminde olduğunu da görebilirsiniz.

SEMRUSH Anahtar kelime bulucu

SEMrush, şimdiye kadar size gösterdiğim diğer araçlardan biraz farklı çalışıyor.

Bir tohum anahtar kelime girmek ve uzun bir anahtar kelime fikirleri listesi almak yerine, SEMrush size rekabetinizin zaten sıraladığı anahtar kelimeleri gösterir.

Sıralanacak yeni anahtar kelimeler bulmak için harikadır, ancak sitenizin zaten sıraladığı anahtar kelimelere bakmak ve sıralamalarınızı iyileştirmenin yollarını bulmak için de yararlıdır.

Örneğin, sitenizin “çevrimiçi nasıl para kazanılır” konusunda 15. sırada olduğunu fark ettiğinizi varsayalım. Bu kötü bir pozisyon değil, ama iyileştirme için yer var, değil mi?

SEMrush, sitenizde sıralanan tüm sayfaları size gösterecek ve bunları nasıl iyileştirebileceğiniz konusunda size bilgi verecektir.

KWFinder

Ortalama aracınızdan daha güçlü, aynı zamanda kullanımı kolay bir anahtar kelime aracı mı arıyorsunuz?

İyi o zaman. Sizi KWFinder ile tanıştırayım.

Dışarıdaki tüm anahtar kelime araçlarını gözden geçirmenin ve sizin için gerçekten işe yarayan birini bulmaya çalışmanın ne kadar zor olduğunu biliyorum. Pek çoğu eksik özellikler (hatta önemli temel özellikler) ve bazılarının mükemmel müşteri desteği veya müşteri hizmetleri bile yok.

Her şeye sahip harika bir anahtar kelime aracı arıyorsanız, KWFinder tam size göre! Abarttığımı düşünüyorsanız, okumaya devam edin – ne demek istediğimi anlayacaksınız.

Rank Trackink Anahtar kelime bulma aracı

Nasıl gittiğini bilmiyorsan tüm bu işi yapmanın anlamı ne?

Bu bir nevi antrenman yapmak gibidir: Sonuçları görmek istiyorsanız, onları takip etmenin bir yolunu bulmalısınız.

Rank Tracking tamamen bununla ilgili. Arama sonuçlarında nerede sıraladığınıza bir göz atıyor ve ardından sıralamanızın nasıl değiştiğini görmek için zaman içinde geriye bakıyor. Bu günlerde, pek çok insanın sadece “www” yazıp nereye gideceğini tahmin etmek yerine arama motorlarını kullandığı bu, işletmeniz için büyük bir fark yaratabilir.

SONUÇ

Listeyi faydalı bulduğunuzu ve aklınızdaki harika içerik ne olursa olsun harika bir SEO stratejisi oluşturmanıza yardımcı olacağını umuyoruz. Katma değerli, ilginç içerikten sitenize ne kadar fazla trafik alırsanız, daha geniş bir kitleyle etkileşim kurmak için o kadar fazla fırsatınız olur. Anahtar kelime araştırmasına biraz zaman ve emek harcarsanız, bu, işinizin ne kadar iyi performans gösterdiği konusunda tüm farkı yaratabilir. SEO Analiz Google sıralama yarışması kapsamında yarışan yarışmacılar da bu analiz araçlarını kullanarak yarışmada oldukça başarılı sonuçlar elde edebilirler.

Anahtar kelime Bulma araçları SSS

En iyi anahtar kelime nasıl bulunur?

Herkesin tekniği farklı olmakla birlikte Semrush, Ahrefs gibi SEO analiz araçları ile rakipler incelenerek en iyi anahtar kelime ve çok daha fazlası bulunabilir.

Anahtar kelime araştırması nasıl yapılır?

Anahtar kelime araştırması, SEO Analiz araçları kullanılarak pratik bir şekilde yapılabilir. Sitenize uygun olan anahtar kelimeler ve ne kadar arandıklarına kolayca ulaşabilirsiniz.

Anahtar sözcük nedir örnek?

Anahtar sözcük yazdığınız yazının hangi şekilde arandığına bakılarak bilgiyi arayan kişilere daha çabuk ulaşmanızı sağlayan kelimelerdir. Örnek olarak; kediler ve uyumaları hakkında bir yazı yazdığınızda Google’da aranan kelime kediler nasıl uyur ve ne kadar uyur ise, sizde başlık ve yazı içeriğinizi bu şekilde yönlendirirsiniz. Ki yazınız daha fazla kişiye ulaşsın.

Article Categories:
SEO

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir